Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Obliczanie kąta w trójkącie prostokątnym

Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-03 15:33
Autor Wiadomość
unkn0wn
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Obliczanie kąta w trójkącie prostokątnym
» 2013-02-24 20:04:30
Witam,

akurat tak się składa, że tego jeszcze żem się nie uczył i o wiele łatwiej byłoby mi zrozumieć, gdyby ktoś podpowiedział, którego  z tych sinuso cosinusów użyć. Otóż sprawa prosta

obrazek - postimage.org/image/4vxzokzl3

Obiekt K porusza się razem z myszką, obiekt S - stały.
Jak wówczas liczyć kąt alfa?
mam x1,y1
    x2, y2
więc mogę obliczyć
   a i b
oraz przeciwprostokątną
tylko czego używać,
aby liczyć kąt alfa na bieżąco?

może tanges?
C/C++
a = y1 - y2;
if( a < 0 ) a = a * - 1;

b = x - 300;
if( b < 0 ) b = b * - 1;

alfa = tan( b / a );
kat = alfa * 180 / 3.1415926;
nie, to raczej nie tak

może być i gotowy kod,
Dzięki ;)



P-76908
pekfos
» 2013-02-24 20:25:17
Mylisz tangens z arcus tangensem.
P-76910
SeaMonster131
» 2013-02-25 15:20:04
C/C++
posX += cos( angle );
posY += sin( angle );
posX,posY to pozycja w twoim wypadku obiektu K, angle to kąt alfa, który możesz sobie wyliczyć dzięki funkcji atan2(). Dzięki temu, obiekt K będzie podążał w stronę obiektu S.
P-76936
unkn0wn
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-03 15:33:19
Dzięki serdecznie, atan2() i się problem rozwiązał
P-77568
« 1 »
  Strona 1 z 1