Allegro 5, problem z nadaniem właściwych wartości.
Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-06 19:02
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Allegro 5, problem z nadaniem właściwych wartości. » 2013-03-06 15:32:43 Witam, piszę grę wzorując się na grze Snake. Mam problem z mapą kafelkową. Na początek kod: int x[ 32 ]; int y[ 21 ]; int wartosc_x = 0; int i = 0;
. . .
int kafelki() { do { x[ i ] = wartosc_x; wartosc_x + 20; i++; } while( i < 32 ); i = 0; do { y[ i ] = wartosc_y; wartosc_y + 20; i++; } while( i < 21 ); }
. . .
int main() { inicjowanie_allegro(); grafiki(); kafelki(); . . . al_draw_bitmap( snake, x[ 20 ], y[ 10 ], NULL );
Wypisałem części kodu które dotyczą problemu. A problem jest w tym, że wszystkie kafelki mają wartość 0. Nie wiem dlaczego. Nawet jak pętle wpiszę w int main(). Dla dowodu: gdy wpisałem x[ 20 ] = 400; y[ 10 ] = 200;
Wszystko zaczęło działać. Co może być nie tak? |
|
SeaMonster131 |
» 2013-03-06 17:03:05 wartosc_x + 20; .. wartosc_y + 20;
Co to jest i co Twoim zdaniem robi? |
|
Wasilek |
» 2013-03-06 17:11:13 Znaczy się po prostu wciąłeś "=" w "wartosc_x += 20;" :) Mam nadzieję, że to było przypadkowo :P Jak nie to lepiej wrócić do kursu :) |
|
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-06 19:02:17 A no tak, prawda. Już działa. Dzięki, jeden znak a ile zmienia. |
|
« 1 » |