Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Jak stworzyć własną grę multiplayer i jakiej biblioteki użyć?

Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-14 17:05
Autor Wiadomość
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Jak stworzyć własną grę multiplayer i jakiej biblioteki użyć?
» 2013-03-14 11:34:10
Witam, mam pytanie co do pisania gier multiplayer. Na czym to polega? Na razie tworze gry w allegro 5, bo jest dosyć proste, wydajne i można ją łączyć z wieloma innymi bibliotekami. Jakich bibliotek można używać, aby można było połączyć się np. przez LAN i grać w kilka osób. Jakie polecacie, jestem w tym temacie zielony, a chciałbym nauczyć się pisać takie gry. Może jakieś poradniki, do konkretnych bibliotek, albo do samej teorii.
P-78295
pekfos
» 2013-03-14 12:14:14
Było. Wczoraj.
Gra multiplayer

Zapewne nie słyszałeś o takiej stronie, ale jest bardzo przydatna: www.google.pl
P-78297
RazzorFlame
» 2013-03-14 15:47:23
Powiem tak: Forczek jeśli chcesz pisać w Allegro zarówno 4 jak i 5 to przerzuć się na C bo w C++ to jest bez sensu... Allegro nie jest pisane w C++ co za tym idzie nie jest obiektowe i jest niewygodne. SFML jest bardzo fajne. Pekfos coś mi się zdaje że zbyt często odsyłasz do Googli. Zapewne wiesz jak to się robi i więcej wiedzy mu jak i innym napłynie z czytania tego po Polsku z praktycznymi radami niż tutoriali po angielsku które nauczą go teorii. Co to za mania żeby w każdym poście do google odsyłać, tak ciężko jest napisać cos innego niż
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:
@Topic: Zrób sobie cały szablon na serwer i klient (chodzi o klasy postaci, potworow i innych). Wtedy stwórz obsługę socketów, odbieranie i wysylanie danych. Wtedy coś będziesz miał. Teraz tak: w Allegro 4 nie można używać winsock bo nazwa bitmapy w allegro koliduje z nazwą bitmapy w WinApi i innych nagłowkach. Przydatne strony:
Praktyczny kurs Winapi
Na tej stronie jest też kurs Winsock. Wejdź w forum->[C/C++] Inne->Strony poświecone programowaniu czy jakoś tak, tam napisałem linka do stronki w której jest pokazane jak pisać gry z wykorzystaniem WinApi. Bardzo dobry kurs. Przy uczeniu się Winsock zrozumiesz że to trudne i albo przełamiesz to albo dalej będziesz się uczył :p Zachęcam też żebyś robił bardzo dużo przykładowych programów bo co Ci z teorii jak w praktyce jesteś noga :P
P-78312
pekfos
» 2013-03-14 15:49:36
Teraz tak: w Allegro 4 nie można używać winsock bo nazwa bitmapy w allegro koliduje z nazwą bitmapy w WinApi i innych nagłowkach.
Co za bzdura!
P-78313
RazzorFlame
» 2013-03-14 16:01:00
.. Pisałem w allegro. Wiem co się dzieje. Winapi ma strukture o nazwie BITMAP tak jak allegro 4. W allegro 5 jest to zmienione. Chyba że chce ci się grzebać w bibliotekach a to ci troche (bardzo dużo) czasu zajmie :)
P-78316
pekfos
» 2013-03-14 16:01:50
1. WinAPI to nie WinSock
2. Jest coś takiego jak winalleg.h
P-78317
RazzorFlame
» 2013-03-14 16:05:51
@UP tak może nie ale kiedy dołączasz WinSocka to w winsock2.h jest (czy gdzies indziej ale tez sie dolacza) #include <windows.h> :]
P-78318
SeaMonster131
» 2013-03-14 16:18:19
Nie wiem czy te nazwy kolidują ze sobą czy nie, lecz autor wyraźnie napisał że programuje w Allegro5, a nie 4.

Co do tematu, możesz użyć Winsocka, a możesz użyć też prostej biblioteki sieciowej, np http://enet.bespin.org/
P-78319
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona