Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Jak stworzyć własną grę multiplayer i jakiej biblioteki użyć?

Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-14 17:05
Autor Wiadomość
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Jak stworzyć własną grę multiplayer i jakiej biblioteki użyć?
» 2013-03-14 11:34:10
Witam, mam pytanie co do pisania gier multiplayer. Na czym to polega? Na razie tworze gry w allegro 5, bo jest dosyć proste, wydajne i można ją łączyć z wieloma innymi bibliotekami. Jakich bibliotek można używać, aby można było połączyć się np. przez LAN i grać w kilka osób. Jakie polecacie, jestem w tym temacie zielony, a chciałbym nauczyć się pisać takie gry. Może jakieś poradniki, do konkretnych bibliotek, albo do samej teorii.
P-78295
pekfos
» 2013-03-14 12:14:14
Było. Wczoraj.
Gra multiplayer

Zapewne nie słyszałeś o takiej stronie, ale jest bardzo przydatna: www.google.pl
P-78297
RazzorFlame
» 2013-03-14 15:47:23
Powiem tak: Forczek jeśli chcesz pisać w Allegro zarówno 4 jak i 5 to przerzuć się na C bo w C++ to jest bez sensu... Allegro nie jest pisane w C++ co za tym idzie nie jest obiektowe i jest niewygodne. SFML jest bardzo fajne. Pekfos coś mi się zdaje że zbyt często odsyłasz do Googli. Zapewne wiesz jak to się robi i więcej wiedzy mu jak i innym napłynie z czytania tego po Polsku z praktycznymi radami niż tutoriali po angielsku które nauczą go teorii. Co to za mania żeby w każdym poście do google odsyłać, tak ciężko jest napisać cos innego niż
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:
@Topic: Zrób sobie cały szablon na serwer i klient (chodzi o klasy postaci, potworow i innych). Wtedy stwórz obsługę socketów, odbieranie i wysylanie danych. Wtedy coś będziesz miał. Teraz tak: w Allegro 4 nie można używać winsock bo nazwa bitmapy w allegro koliduje z nazwą bitmapy w WinApi i innych nagłowkach. Przydatne strony:
Praktyczny kurs Winapi