[C++, GLEW] Nie udało sie zainicjować
Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-26 17:15
Rughailon Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++, GLEW] Nie udało sie zainicjować » 2013-03-26 14:58:12 Witam. Od jakiegoś czasu uczę się OpenGL z kursu http://www.opengl-tutorial.org . Wszystko ładnie idzie, nawet własny silniczek próbuje napisać, ale kiedy mam wyświetlić trójkąt na ekranie, to niestety następuje crash aplikacji. Podejrzewam, że to przez to, że nie udało się zainicjować GLEW, ponieważ w konsoli wyświetla mi się odpowiedni error. Funkcja odpowiedzialna za zainicjowanie bibliotek i wypisanie errora: void StartRE() { if( !glfwInit() ) { cout << "ERROR: Nie udalo sie zainicjowac GLFW!\n"; } else cout << "INFO: Udalo sie zainicjowac GLFW!\n"; glewExperimental = true; if( glewInit() != GLEW_OK ) { cout << "ERROR: Nie udalo sie zainicjowac GLEW!\n"; } else cout << "INFO: Udalo sie zainicjowac GLEW!\n"; } Korzystam z IDE Code::Block. Include GLEW'a jest w porządku, liby powinny też być dobre. W takim razie czemu tak się dzieje? Z góry dziękuje za pomoc. ;) Ps. Zamieściłem chyba wszystkie potrzebne informacje, ale mogłem o czymś zapomnieć. Jakby co, to prosze napisać, a szybko uzupełnie temat o podaną informacje. |
|
Gabes |
» 2013-03-26 16:06:09 Tak powinno być dobrze. #include <GL/glew.h> #include <GL/glfw.h> Do linkera: glfw opengl32 glew32 glu32 gdi32 winmm |
|
Rughailon Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-03-26 17:15:10 Już wszystko działa. Nie wiem, czy to tylko od tego zależało, czy jeszcze od innych rzeczy.
Otóż w Other linker options dałem kiedyś "libglew_static.a" i kompletnie o tym zapomniałem. Teraz ustawiam wszystkie liby, jak kolega @Up napisał, jednakże GLEW nadal się nie inicjuje. Przypomniałem sobie o tej zbędnej linijce i usunąłem ją. Po tym wszystko pięknie działa, GLEW się inicjuje, trójkąt się wyświetla. Już myślałem, że nie uda mi się tego zrobić.;)
Na koniec chciałbym bardzo podziękować użytkownikowi Gabes. |
|
« 1 » |