Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Allegro 5 Buforowanie

Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-31 19:29
Autor Wiadomość
KamileN7
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Allegro 5 Buforowanie
» 2013-03-31 15:12:23
Przesiadam się z Allegro 4 na 5, i przepisuje moją grę na Allegro 5 i mam kilka pytań.
1. Jak czyścić bufor?
W Allegro 4 to było coś takiego: clear_to_color(jakisbufor, makecol(0, 0, 0));
2. Jak rysować na buforze?
To znaczy mam np: obrazki: tło, trasa, samochód, które rysuje na buforze który następnie jest wyświetlany (W uproszczeniu to napisałem bo w tej grze stosuje klika buforów i jeden główny, potrójne buforowanie). Jak to działa w Allegro 5?
3. Jak teraz zrobić coś przezroczyste?
Jak w allegro 4 czyli: masked_blit()
P-79659
MrPoxipol
» 2013-03-31 17:16:21
Nie znam się na Allegro, ale...
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:
Pierwszy wynik...
C/C++
al_clear_to_color( al_map_rgb( 0, 0, 0 ) );
znalezione na: http://wiki.allegro.cc/index.php?title=Allegro_5_Tutorial/Displays

Co do trzeciego.
Odpowiednik blit w Allegro 5.0.5
Było...

P-79664
SeaMonster131
» 2013-03-31 18:30:51
3. Albo np png z przezroczystością, albo piszesz sobie:
C/C++
al_convert_mask_to_alpha( obrazek, kolor );

2. Domyślnie wszystko rysowane jest na buforze, a następnie allegro ten bufor wyświetla. Jeżeli chcesz rysować na czymś innym niż bufor: http://alleg.sourceforge.net/a5docs/refman/graphics.html#al_set_target_bitmap
P-79671
KamileN7
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-03-31 19:29:44
Ok, rozumiem czyli w 5 jest trochę inne podejście do bufora. Hm tak myślałem, więc będę musiał to zrobić inaczej, przebudować wszystko. Dzięki już wiem co i jak;D
P-79678
« 1 »
  Strona 1 z 1