Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Rysowanie obrazka z tablicy pikseli

Ostatnio zmodyfikowano 2013-04-05 19:33
Autor Wiadomość
BasTekpew
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Rysowanie obrazka z tablicy pikseli
» 2013-04-05 18:16:05
Witam,

Dzisiaj mam trochę nietypowe zapytanie, otóż mam tablicę w C z opisem koloru każdego piksela na obrazku i po prostu chcę ten obrazek wyświetlić wyrysowując piksel po pikselu. I byłbym wdzięczny za podpowiedź w czym najłatwiej i najszybciej będzie to napisać, próbowałem w sfml to zrobić lecz problem jest taki że w tej tablicy mam liczby 16-bitowe w postaci 0xffff, a w sfmlu jako kolor muszę podać wartości składowych r g i b, a nie wiem jak sobie to przekonwertować, żeby otrzymać te składowe. Za wszelkie sugestie będe wdzięczny.
P-80000
pekfos
» 2013-04-05 18:35:47
A jak zapisujesz piksele w tych 16 bitach?
P-80001
BasTekpew
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-04-05 18:40:31
Znaczy się mam tablicę z kodami kolorów w formacie rgb 565
P-80004
pekfos
» 2013-04-05 18:44:08
Więc wyłuskaj r, g, i b, przemnóż, by były z zakresu [0; 255] i tyle.
P-80006
BasTekpew
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-04-05 19:33:47
Ok. dzięki za odpowiedź, wystarczyło trochę pomyśleć i rozwiązanie samo przyszło :)

C/C++
#include <stdio.h>

typedef union tagPixelData
{
    struct
    {
        unsigned short red: 5;
        unsigned short green: 6;
        unsigned short blue: 5;
    } rgb565;
    unsigned short pixel;
} PixelData;


int main()
{
    PixelData test;
    test.pixel = 0xd3e3;
    printf( "%d - %d - %d\n", test.rgb565.red << 3, test.rgb565.green << 2, test.rgb565.blue << 3 );
    return 0;
}
P-80007
« 1 »
  Strona 1 z 1