Rysowanie obrazka z tablicy pikseli
Ostatnio zmodyfikowano 2013-04-05 19:33
BasTekpew Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Rysowanie obrazka z tablicy pikseli » 2013-04-05 18:16:05 Witam,
Dzisiaj mam trochę nietypowe zapytanie, otóż mam tablicę w C z opisem koloru każdego piksela na obrazku i po prostu chcę ten obrazek wyświetlić wyrysowując piksel po pikselu. I byłbym wdzięczny za podpowiedź w czym najłatwiej i najszybciej będzie to napisać, próbowałem w sfml to zrobić lecz problem jest taki że w tej tablicy mam liczby 16-bitowe w postaci 0xffff, a w sfmlu jako kolor muszę podać wartości składowych r g i b, a nie wiem jak sobie to przekonwertować, żeby otrzymać te składowe. Za wszelkie sugestie będe wdzięczny. |
|
pekfos |
» 2013-04-05 18:35:47 A jak zapisujesz piksele w tych 16 bitach? |
|
BasTekpew Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-04-05 18:40:31 Znaczy się mam tablicę z kodami kolorów w formacie rgb 565 |
|
pekfos |
» 2013-04-05 18:44:08 Więc wyłuskaj r, g, i b, przemnóż, by były z zakresu [0; 255] i tyle. |
|
BasTekpew Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-04-05 19:33:47 Ok. dzięki za odpowiedź, wystarczyło trochę pomyśleć i rozwiązanie samo przyszło :) #include <stdio.h>
typedef union tagPixelData { struct { unsigned short red: 5; unsigned short green: 6; unsigned short blue: 5; } rgb565; unsigned short pixel; } PixelData;
int main() { PixelData test; test.pixel = 0xd3e3; printf( "%d - %d - %d\n", test.rgb565.red << 3, test.rgb565.green << 2, test.rgb565.blue << 3 ); return 0; } |
|
« 1 » |