[C++] Klient i Serwer
Ostatnio zmodyfikowano 2009-06-07 18:47
PhonniX Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++] Klient i Serwer » 2009-06-07 11:59:27 Witam. Mam problem, chce zrobić proste poruszanie się gracza, klient wysyła informacje do serwera, że chce zmienić swoja pozycje, ale nie wiem jak to rozplanować/zaplanować, jak powinno to działać?
|
|
DejaVu |
» 2009-06-07 13:41:00 1. Napisz jaką masz wiedzę na temat komunikacji sieciowej 2. O jaki protokół chcesz to oprzeć 3. Czy potrafisz cokolwiek wysyłać przez sieć (np. czy potrafisz napisać chat'a) |
|
PhonniX Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-06-07 15:19:50 1. Znam winsock 2. TCP/IP 3. Z kolegą napisaliśmy mini chat - serwer i klient w Winapi z użyciem winsock. |
|
WunM |
» 2009-06-07 15:33:10 klient wysyła informacje do serwera, że chce zmienić swoja pozycje Osobiście nie pisałem jeszcze aplikacji sieciowej ale wydaje mi się lepszym rozwiązaniem wysłanie pozycji gracza. Dzięki temu odciąży się serwer (nie musi sie dodatkowo zajmować obróbką danych tylko ją roześle dalej). Dodatkowym atutem będzie to że gracz przy wolniejszym łączu nie będzie się tak "ciął" (No bo wysyłasz dane czekasz na ich odbiór... 2x wolniej + 2x więcej danych, tak to tylko wyślesz i nie interesuje cię to czy serwer nadążył (co prawda u innych może się trochę przycinać, ale to mały szczegół przy dobrym, szybkim łączu)) |
|
DejaVu |
» 2009-06-07 18:47:28 Tak jak przedmówca napisał - proponuję na dzień dobry wysyłać informacje do serwera ze swoją aktualną pozycją. Serwer niech nie weryfikuje jej poprawności tylko przyjmuje, że klient jest uczciwy. |
|
« 1 » |