Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

wxWidgets - wybór pliku do odtworzenia

Ostatnio zmodyfikowano 2013-05-21 17:35
Autor Wiadomość
mojo
Temat założony przez niniejszego użytkownika
wxWidgets - wybór pliku do odtworzenia
» 2013-05-16 00:16:24
Witam, borykam się z małym (?) problemem. Na samym początku proszę o cierpliwość, wiem, że jest trochę tego tekstu, ale starałem się wszystko dostatecznie jasno wytłumaczyć. Problem sam w sobie być może okazać się prosty jeśli przeanalizujecie moją sytuację, bo nie jestem zaawansowanym programistą, uczę się tego od października i to jako dodatkowy przedmiot jedynie.


W programie moim użyłem biblioteki wxWidgets - powszechnie znana do robienia aplikacji okienkowych i malutkiej biblioteki "audiere" która to zajmuje się dźwiękiem.


Otóż napisałem taki mini sampler który po naciśnięciu klawiszy odgrywa przypisane im dźwięki. Znajdują się one na dysku komputera oczywiście. Dźwięki przypisałem manualnie w kodzie i wprowadziłem ścieżkę do obiektu biblioteki audiere:

C/C++
AudioDevicePtr audiodevice( OpenDevice() ); // tu chodzi chyba o dostęp do karty
/* dźwiękowej, każdy dźwięk  przy          "wywołaniu" w kodzie z tego korzysta (audiodevice - nazwa którą sami nadajemy)*/

sound[ 'R' ] = OpenSoundEffect( audiodevice, "C:/Users/samsung/Desktop/Synth Effects/FX-RISEUP.wav", audiere::MULTIPLE );
 
Objaśnienie: sound to mapa która wiąże klawisz z dźwiękiem. Obydwie linijki znajdują się w konstruktorze klasy która dzidziczy z wxFrame: public . Klasa tą utworzyłem, żeby posługując się biblioteką okienkową, tworzyć w niej okno, przyciski, i inne rzeczy wyświetlane w okienku.

Chciałem, żeby w programie użytkownik sam mógł wybrać jaki plik przypisze do klawisza, w tym celu umieściłem wxFileDialog (eksplorator do wyboru plików z dysku) i połączyłem jego naciśnięcie z taką funkcją składową klasy bito_blaster:

C/C++
void bito_blaster::WybierzPlik( wxCommandEvent & event ) {
   
    okno_wyboru->ShowModal();