GLUT - wyświetlanie grafiki
Ostatnio zmodyfikowano 2013-05-17 13:19
wizath Temat założony przez niniejszego użytkownika |
GLUT - wyświetlanie grafiki » 2013-05-17 11:43:49 Mam wyśmienity problem. Niestety nie mogę wyświetlić grafiki w oknie. Po dogłębnych przemyśleniach jednak doszedłem do wniosku, że grafika się ładuje, ale nie wyświetla czyli chodzi o sposób w jaki GLUT to robi. Cała funkcja wyświetlająca GLint iViewport[ 4 ];
glClearColor( 1.f, 1.f, 1.f, 1.f ); glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT ); glLoadIdentity();
glGetIntegerv( GL_VIEWPORT, iViewport ); glMatrixMode( GL_PROJECTION ); glLoadIdentity(); glOrtho( iViewport[ 0 ], iViewport[ 0 ] + iViewport[ 2 ], iViewport[ 1 ] + iViewport[ 3 ], iViewport[ 1 ], - 1, 1 );
glMatrixMode( GL_MODELVIEW );
glEnable( GL_BLEND ); glBlendFunc( GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA );
glColor3f( 1.f, 1.f, 1.f ); glBindTexture( GL_TEXTURE_RECTANGLE_ARB, texId ); glBegin( GL_QUADS ); glTexCoord2i( 0, 0 ); glVertex2i( 0, 0 ); glTexCoord2i( texW, 0 ); glVertex2i( texW, 0 ); glTexCoord2i( texW, texH ); glVertex2i( texW, texH ); glTexCoord2i( 0, texH ); glVertex2i( 0, texH ); glEnd();
glFlush();
Program się kompiluje, ale niestety widać tylko białe okno |
|
wojownik266 |
» 2013-05-17 13:19:13 Nie jestem tego do końca pewien ale wydaje mi się że przyczyną tego że widać tylko białe okno jest brak wczytwania tekstury. Widzę że jako tekstury używasz bitmapy o rozszerzeniu PNG... Spróbuj wgrać bitmapę o innym rozszerzeniu np BMP. I daj znać czy to coś pomogło? Choć wątpię! |
|
« 1 » |