Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

GLUT - wyświetlanie grafiki

Ostatnio zmodyfikowano 2013-05-17 13:19
Autor Wiadomość
wizath
Temat założony przez niniejszego użytkownika
GLUT - wyświetlanie grafiki
» 2013-05-17 11:43:49
Mam wyśmienity problem. Niestety nie mogę wyświetlić grafiki w oknie.

Po dogłębnych przemyśleniach jednak doszedłem do wniosku, że grafika się ładuje, ale nie wyświetla czyli chodzi o sposób w jaki GLUT to robi.

Cała funkcja wyświetlająca

C/C++
GLint iViewport[ 4 ];

glClearColor( 1.f, 1.f, 1.f, 1.f );
glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT );
glLoadIdentity();

glGetIntegerv( GL_VIEWPORT, iViewport );
glMatrixMode( GL_PROJECTION );
glLoadIdentity();
glOrtho( iViewport[ 0 ], iViewport[ 0 ] + iViewport[ 2 ],
iViewport[ 1 ] + iViewport[ 3 ], iViewport[ 1 ], - 1, 1 );

glMatrixMode( GL_MODELVIEW );

glEnable( GL_BLEND );
glBlendFunc( GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA );

glColor3f( 1.f, 1.f, 1.f );
glBindTexture( GL_TEXTURE_RECTANGLE_ARB, texId );
glBegin( GL_QUADS );
glTexCoord2i( 0, 0 );
glVertex2i( 0, 0 );
glTexCoord2i( texW, 0 );
glVertex2i( texW, 0 );
glTexCoord2i( texW, texH );
glVertex2i( texW, texH );
glTexCoord2i( 0, texH );
glVertex2i( 0, texH );
glEnd();

glFlush();


Program się kompiluje, ale niestety widać tylko białe okno
P-83143
wojownik266
» 2013-05-17 13:19:13
Nie jestem tego do końca pewien ale wydaje mi się że przyczyną tego że widać tylko białe okno jest brak wczytwania tekstury. Widzę że jako tekstury używasz bitmapy o rozszerzeniu PNG... Spróbuj wgrać bitmapę o innym rozszerzeniu np BMP. I daj znać czy to coś pomogło? Choć wątpię!
P-83146
« 1 »
  Strona 1 z 1