Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Poprawne kodowanie Unicode w konsoli

Ostatnio zmodyfikowano 2013-06-05 23:29
Autor Wiadomość
Bajt
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Poprawne kodowanie Unicode w konsoli
» 2013-06-05 20:37:39
Witam
Ostatnio naszła mnie ochota aby napisać program oparty o zmienne dwu-bajtowe, w_chart które obsłużyłyby standard UNICODE. A więc napisałem sobie taki kod:
C/C++
#include <iostream>
#include <string>
#include <conio.h>

using namespace std;

string var = "Dlugosc";
wstring var1 = L"Długość";

int main()
{
    cout << var << endl;
    wcout << var1 << endl;
    _getch();
}
Niestety, kod nie działa prawidłowo. Pierwsza zmienna wyświetla się bezproblemowo, jednak druga wyświetla jedynie pierwszą literę string'a. Jak temu zaradzić?
P-84993
pekfos
» 2013-06-05 20:40:06
P-84994
Bajt
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-06-05 20:45:11
Tak, wybacz, fakt, źle wypisałem typ zmiennej. Jednak czy nie możnaby wykonać tego bez użycia WinAPI? Pytam z ciekawości.
P-84995
m4tx
» 2013-06-05 21:30:17
Mógłbyś spróbować pozmieniać kodowanie plików źródłowych (w szczególności na Windows-1250 i UTF-8 albo UTF-16).
P-85001
DejaVu
» 2013-06-05 23:29:01
Jednak czy nie możnaby wykonać tego bez użycia WinAPI? Pytam z ciekawości.
Jeżeli poszukasz lepiej na naszym serwisie to znajdziesz temat w którym napisałem N-różnych przykładów na obsługę kodowania Unicode i żaden z nich nie działał pomimo, iż powinien. To jest jedyne rozwiązanie, które po X latach kodowania w C++ znalazłem i działa poprawnie.

Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:

http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=282
P-85018
« 1 »
  Strona 1 z 1