Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++, SFML] Da rade na Windows 8 (Phone)?

Ostatnio zmodyfikowano 2013-06-14 23:02
Autor Wiadomość
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++, SFML] Da rade na Windows 8 (Phone)?
» 2013-06-14 16:32:45
Wiadomo że SFML jest kompatybilne z Windowsem (PC). Ale czy jeśli zrobie sobie gierkę to czy będzie ona działać na win 8 phone? A jeśli nie to czym mógłbym stworzyć takową gierkę? Czy jest jakiś gotowy silnik do obsługi np. dotyku albo do obsługi "obrotu" telefonu. Graliście może w Temple Run 2? Tam właśnie jest obsługa obrotu. Jeśli da się w C++ to jaki silnik/biblioteke i jaki kompilator zainstalować?
P-85565
m4tx
» 2013-06-14 17:20:45
Graliście może w Temple Run 2? Tam właśnie jest obsługa obrotu.
Ta, tylko Temple Run 2 jest na Unity i pisane w C#.

Jeśli da się w C++ to jaki silnik/biblioteke i jaki kompilator zainstalować?
Słowo-klucz: Android NDK. Tylko że jeżeli SFML nie ma wsparcia dla Androida to "ot tak" go sobie też nie sprawisz.
P-85570
RazzorFlame
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-06-14 17:39:18
@m4tx ale nie wydaje mi się żeby Android NDK miało wsparcie dla Windows 8 Phone :p
P-85571
m4tx
» 2013-06-14 17:41:41
A kurde, nie myślę coś, byłem święcie przekonany że chodzi o Androida... :P

Co do pytania - szukałeś chociaż w Google? :)
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:

Btw., biorąc pod uwagę że Windows Phone == Microsoft, to pewnie potrzebny będzie Visual (co zresztą widać na screenach w pierwszych wynikach w Google). Tak czy inaczej - wszystko jest w wyszukiwarce :)
Możesz się też zainteresować wspomnianym Unity - nie tylko skrócisz w ten sposób czas potrzebny na napisanie aplikacji, ale także od razu otrzymasz wersję na inne platformy, nie tylko mobilne.
P-85572
MrPoxipol
» 2013-06-14 17:42:35
Jeśli chcesz pisać na Windows Phone to najlepiej jeśli będziesz znał C#, na Androida - Javę.
P-85573
Mrovqa
» 2013-06-14 19:04:25
Z kolei jeśli o różne crossplatformowe biblioteki na systemy dedykowane urządzeniom mobilnym to często mile widziana jest Lua, która z kolei nie jest ciężkim językiem.
P-85581
m4tx
» 2013-06-14 19:13:23
@up no nie wiem. Gry w Lua pisze się naprawdę bardzo, bardzo rzadko. Co innego skrypty czy dodatki, ale to są... skrypty i dodatki, a nie cała gra.
P-85583
Mrovqa
» 2013-06-14 20:00:19
@up Magazyn Programista 4/2013 (11) - "Gry indie - droga niezależnego twórcy". W tabelce z technologiami/bibliotekami na 7 libów masz 3 z Lua, 2 z Javą i po jednym: GML oraz Unity/C#,Unity Script,Boo/. Swoją drogą to jest dobre rozwiązanie, bo wystarczy mieć tylko VMkę Luy (a jej kod możesz spokojnie znaleźć), a akurat Lua jest szybka (jeden z najszybszych, jak nie najszybszy, język skryptowy - zawdzięcza to swojemu minimalizmowi).
P-85587
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona