maniek266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro 5.0.10.] Problem z wczytywaniem bitmap. » 2013-08-15 16:09:01 Cześć! Mam problem z wczytywaniem bitmap (w tym wypadku png, ale z bmp dzieje się tak samo) tutaj prosty kod: #include <allegro5/allegro.h> #include <allegro5/allegro_image.h> #include <allegro5/allegro_native_dialog.h>
int main( int argc, char ** argv ) { ALLEGRO_DISPLAY * display = NULL; ALLEGRO_BITMAP * image = NULL; if( !al_init() ) { al_show_native_message_box( display, "Error", "Error", "Failed to initialize allegro!", NULL, ALLEGRO_MESSAGEBOX_ERROR ); return 0; } if( !al_init_image_addon() ) { al_show_native_message_box( display, "Error", "Error", "Failed to initialize al_init_image_addon!", NULL, ALLEGRO_MESSAGEBOX_ERROR ); return 0; } display = al_create_display( 800, 600 ); if( !display ) { al_show_native_message_box( display, "Error", "Error", "Failed to initialize display!", NULL, ALLEGRO_MESSAGEBOX_ERROR ); return 0; } image = al_load_bitmap( "image.png" ); if( !image ) { al_show_native_message_box( display, "Error", "Error", "Failed to load image!", NULL, ALLEGRO_MESSAGEBOX_ERROR ); al_destroy_display( display ); return 0; } al_draw_bitmap( image, 200, 200, 0 ); al_flip_display(); al_rest( 2 ); al_destroy_display( display ); al_destroy_bitmap( image ); return 0; } Po prostu wyrzuca mi Error "Failed to load image!". Odpowiadając już na możliwe pytania: 1. Tak, bitmapa jest w tym samym folderze, i ma taką nazwę. 2. Tak, podlinkowałem dll-ki 3. Używam Dev-a 5.4.2. Z góry dzięki za pomoc :) |
|
pekfos |
» 2013-08-15 16:10:26 Jaki problem? |
|
maniek266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-15 16:43:10 Już napisałem: nie może wczytać bitmapy. :/ |
|
Gabes |
» 2013-08-15 16:58:06 "Tak, bitmapa jest w tym samym folderze", a czy jest obok utworzonego pliku wykonywalnego .exe? Dodajesz nagłówek,inicjujesz bitmapy, błędu żadnego nie widzę, może jednak nieprawidłowa bitmapa otwierałeś w jakimś programie graficznym bo samo rozszerzenie to nie wszystko mogę sobie obrazek.mp3 zapisać jako obrazek.bmp. Szukamy rozwiązania tak że nie dziw się banalnym pytaniom.
|
|
pekfos |
» 2013-08-15 17:06:25 Uruchamiasz program z exe, czy Deva? |
|
maniek266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-15 17:07:55 @Gabes Testowałem kilka bmp i png z Painta i z Gimpa (zwykle małe, pomazane prosokąty :) ) wrzucane obok pliku exe |
|
maniek266 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-08-15 17:10:46 @pekfos W obu wariantach dzieje się to samo :| |
|
Gabes |
» 2013-08-15 17:21:12 A utworzenie w pamięci bitmapy? #include <allegro5/allegro.h> int main() { al_init(); al_install_keyboard(); ALLEGRO_KEYBOARD_STATE key_state; ALLEGRO_DISPLAY * okno = al_create_display( 320, 240 ); ALLEGRO_BITMAP * kwadrat = al_create_bitmap( 40, 40 ); al_set_target_bitmap( kwadrat ); al_clear_to_color( al_map_rgb( 255, 255, 0 ) ); al_set_target_bitmap( al_get_backbuffer( okno ) ); while( !al_key_down( & key_state, ALLEGRO_KEY_ESCAPE ) ) { al_get_keyboard_state( & key_state ); al_clear_to_color( al_map_rgb_f( 0.5, 0.5, 0.5 ) ); al_draw_bitmap( kwadrat, 10, 10, 0 ); al_flip_display(); } al_destroy_bitmap( kwadrat ); al_destroy_display( okno ); return 0; } Kod jest poprawny, dla uproszczenia nie sprawdzam inicjowania. |
|
« 1 » 2 |