Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Ulepszenie kolizji zderzających się kółek

Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-31 23:13
Autor Wiadomość
domin568
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Ulepszenie kolizji zderzających się kółek
» 2013-08-16 14:36:17
Siemka, stworzyłem sobie kod który powoduje że kółko przesuwa inne kółko, jeżeli tamto nie stawia sprzeciwu xd, jednak kolizje są sprawdzane tak naprawde dla kwadratów, bo moja instrukcja warunkowa wygląda tak:
C/C++
if( gracztab[ 0 ].graczGetPosition().y < gracztab[ 1 ].graczGetPosition().y && gracztab[ 0 ].gracz.getGlobalBounds().intersects( gracztab[ 1 ].gracz.getGlobalBounds() ) ) // faza testów , potem będzie wszystko w pętli jeżeli będzie 6 graczy
Jak można zrobić te kolizje jeszcze bardziej realistyczne? Coś słyszałem o kolizji pixel-per-pixel, jednak nic z tego nie rozumiem... Możecie mi doradzić :) ?

Tak jak to wygląda: http://www.tinypic.pl​/8iilqpmvmj0p
P-90388
MrPoxipol
» 2013-08-16 15:40:32
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:
Trudne? Musisz użyć promieni tych okręgów. Warto słuchać na majcy.

http://cpp0x.pl/forum/temat/​?id=120 P-476.
P-90390
hincu
» 2013-08-16 16:35:24
w wiki sfml czy tam resource masz kod kolizji aabb i perpixel
P-90394
anonim
» 2013-08-16 21:38:13
Kolizja per-pixel to przesada.
Dla kolizji na kołach wystarczy użyć twierdzenia pitagorasa

x - odległość środków okręgów na osi x
y - odległość środków okręgów na osi y
r, r1 - promienie okręgów


jeśli x*x + y*y >= (r + r1) * (r + r1)
nie stykają się

poza tym stykają się
P-90411
akwes
» 2013-08-16 21:58:56
Twierdzenia Pitagorasa?

Nie chodzi Ci przypadkiem o równanie okręgu? (x - a)^2 + (y - b)^2 = r^2
P-90413
domin568
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-08-17 16:40:05
Za jaką wartość przyjmujesz "a" i "b" bo nie rozumiem o co chodzi ?
P-90445
akwes
» 2013-08-17 16:45:21
@domin568,
wpisanie w google "równianie okręgu" wszystko wyjaśnia.
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:
P-90446
MrPoxipol
» 2013-08-17 16:56:51
@up
Wystarczy przeczytać drugiego posta i następnie post DejaVu w podlinkowanym temacie, żeby wiedzieć co zrobić ;)
P-90450
« 1 » 2 3 4
  Strona 1 z 4 Następna strona