Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] 3 i więcej kulek odbijających się od siebie

Ostatnio zmodyfikowano 2013-08-22 17:37
Autor Wiadomość
marsylia
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] 3 i więcej kulek odbijających się od siebie
» 2013-08-22 17:28:11
Nie wiem, jak zrobić, aby 3 i więcej kulek odbijały się od siebie przy zderzeniu. Z dwoma kulkami nie mam problemu, robię to tak:

C/C++
if(( abs( x1 - x ) < r1 + r ) &&( abs( y1 - y ) < r1 + r ) )
{
    dx =- dx;
    dx1 =- dx1;
}

Jak zrobić tak, żebym nie musiała dla każdej pary kulek pisać takiego warunku?

Kulki poruszają się w taki sposób:

C/C++
x = x + dx;
y = y + dy;

x1 = x1 - dx1;
y1 = y1 + dy1;

gdzie x,x1,y,y1 to położenie kulek, r,r1 to ich promienie, a dx, dx1 to zmiana położenia.
P-90770
pekfos
» 2013-08-22 17:37:21
Użyj struktur, tablic i pętli.
P-90772
« 1 »
  Strona 1 z 1