[Allegro] Obrót za kursorem
Ostatnio zmodyfikowano 2009-07-22 16:04
Artair Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro] Obrót za kursorem » 2009-07-22 02:46:56 Chciałem zrobić, by bitmapa znajdująca się na środku ekrany, z narysowaną strzałką, obracała się wciąż za kursorem, tak by na niego wskazywała. Przewertowałem całą masę artykułów o obrocie, ale nigdzie nic takiego nie znalazłem... Więc, ma ktoś może pomysł, jak to rozwiązać? |
|
DejaVu |
» 2009-07-22 02:57:49 oblicz odległość X i odległość Y myszki od punktu (od środka). Następnie posiadając te dwie wartości oblicz kąt prostej łączącej środek i punkt myszy. Kąt ten wykorzystaj do tego aby obracała się Twoja bitmapa/strzałka czy cokolwiek innego i sprawa załatwiona. Generalnie 90% trudności zadania to trygonometria. |
|
Artair Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-07-22 03:43:20 Noo, tak, podejrzewałem, że to może być trygonometria, z tym, że trygonometrii w szkole nie miałem :D Ale - przewertuję internet, wiem już dokładnie co mam robić :) |
|
DejaVu |
» 2009-07-22 10:27:13 Generalnie jak zauważysz to łącząc dwa punkty otrzymasz zawsze trójkąt prostokątny. Tak więc w praktyce sądzę, że zadanie sprowadzi się do trójkąta prostokątnego i obliczenia kąta nachylenia przeciwprostokątnej do przyprostokątnej. Do tego może być wymagana korekta w której ćwiartce leży trójkąt. Najlepiej narysuj sobie na kartce układ i w punkcie 0,0 przyjmij że jest środek ekranu, a następnie postaw sobie kilka punktów na układzie w różnych ćwiartkach i oblicz kąty nachylenia prostych. |
|
eBbi |
» 2009-07-22 10:35:35 mnie też to ciekawi bo kiedys tego szukałem. Tobie chodzi o kąt nachylenia przeciwprostoątnej od osi x? |y . | /! |i/ ! 4 |/ ! ----------.====-----x | 4 | | v=[4,4] |
i chodzi ci o nachylenie przeciwprostokatnej i do osi x? |
|
DeBugger |
» 2009-07-22 11:13:09 Wydaje mi się że do tego służyła funkcja biblioteki cmath atan2. |
|
DejaVu |
» 2009-07-22 16:04:27 Tak, chodzi o nachylenie przeciwprostokątnej do osi x. |
|
« 1 » |