Jak sprawdzić czy obiekt nie wejdzie na obiekt (gra 2d)
Ostatnio zmodyfikowano 2013-10-06 20:44
ktos-tam Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Jak sprawdzić czy obiekt nie wejdzie na obiekt (gra 2d) » 2013-10-06 17:41:41 Witam, mój problem wygląda tak, że próbuję napisać grę 2D, ale nie wiem, jak sprawdzić, czy obiekt (w tym wypadku gracz) po wykonaniu ruchu nie wejdzie np. na ścianę labiryntu. Ogólnie chodzi o to, żeby gracz nie mógł przekroczyć linii wyznaczenej przez dwa punkty |
|
pekfos |
» 2013-10-06 17:49:01 |
|
ktos-tam Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-10-06 19:31:25 Rozumiem już mniej więcej kolizje, ale nie chcę sprawdzać czy gracz zderzył się z konkretnym odcinkiem, tylko czy w ogóle się zderzył, a nie mogę sprawdzać tegoż każdym odcinkiem. |
|
pekfos |
» 2013-10-06 19:39:10 a nie mogę sprawdzać tegoż każdym odcinkiem. |
Dlaczego? |
|
ktos-tam Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-10-06 20:05:00 Bo to mało wydajne.
|
|
pekfos |
» 2013-10-06 20:08:49 Aha.
(Koniec tematu - za mało informacji by podać szybsze rozwiązanie.) |
|
ktos-tam Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-10-06 20:12:07 Co mam więcej podać? |
|
pekfos |
» 2013-10-06 20:20:13 Konkrety. Aktualnie pytasz o, bliżej nieokreślony, przypadek ogólny, w którym nieznany obiekt koliduje w nieznany sposób z nieznanymi odcinkami w nieznanej ilości. Tu nie da się powiedzieć niczego innego, niż "sprawdzaj wszystkie". |
|
« 1 » 2 |