Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Tworzenie programu 2d.

Ostatnio zmodyfikowano 2013-11-24 15:46
Autor Wiadomość
Parapet
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Tworzenie programu 2d.
» 2013-11-24 10:41:34
Witam !

Mam pytanie do programu który umożliwia poruszanie obiektu za pomocą strzałek (opcjonalnie w;a;s;d). Czy do tego "typu" aplikacji jest potrzebna jakaś niestandardowa biblioteka c++? Czy można użyć do tego standardowych bibliotek [C++] ?

Pozdrawiam !
P-97250
Monika90
» 2013-11-24 10:45:20
Do tego jest potrzebna niestandardowa biblioteka, np.: ncurses, conio, SFML, albo bezpośrednie użycie tego co oferuje system operacyjny (czyli w Windows użycie WinAPI).
P-97251
Buby
» 2013-11-24 11:03:48
Ewentualnie możesz zrobić pseudo grę w konsoli, którą będziesz mógł poruszać w,s,a,d - jednak jej wygląd jest bardzo obskurny.
WinApi do gier Ci nie polecam - właśnie jestem w trakcie nauki, i zauważyłem, że WinApi lepiej sprawdza się do tworzenia menu, programów użytkowych czy też quizów.
P-97253
MrPoxipol
» 2013-11-24 12:04:57
Teoretycznie grę możesz zrobić w prawie każdej bibliotece graficznej (lub takiej, która obsługuje konsole), ale w praktyce najlepiej sprawdzają się biblioteki 2D tj.: SDL, SFML, Allegro or sth.
P-97264
Parapet
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-11-24 13:42:09
@Buby do takich programów najlepszy wg. mnie jest c#
P-97278
dambo
» 2013-11-24 13:44:50
jeśli to jakiś program użytkowy to c#, natomiast jeśli jest to pierwsza mała próba zrobienia gry to polecam SDL'a
P-97280
DejaVu
» 2013-11-24 14:36:02
Ja bym był daleki od polecania SDL-a, bo na dzień dzisiejszy praktycznie nikt o niego ani nie pyta, ani o nim nie pisze.
P-97296
MrPoxipol
» 2013-11-24 15:46:27
Co do C# to przypomnę, że nie używa się go tylko do tworzenia programów użytkowych..
Od siebie polecam do gier w C++ SFML 2.x ew Java (wiem, java zuo :D) i LWJGL czy libgdx.
P-97315
« 1 »
  Strona 1 z 1