Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

switch wykonywane w pętli

Ostatnio zmodyfikowano 2013-11-24 22:09
Autor Wiadomość
marek252
Temat założony przez niniejszego użytkownika
switch wykonywane w pętli
» 2013-11-24 13:54:00
Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich. Jestem absolutnie początkujący. Mam problem z instrukcją switch. Chciałem, aby po naciśnięciu innego klawisza niż 1,2,3,4 pętla wykonywała się jeszcze raz, ale wtedy wariuje. Myślę, że jest coś nie tak z warunkiem. Mógłby ktoś poprawić?
C/C++
int main()
{
    int wybor;
   
    cout << "Co chcesz zamowic?" << endl << "1. zupa" << endl << "2. drugie danie" << endl << "3. deser" << endl << "4. napoj" << endl << "Wybieram ";
    cin >> wybor;
   
    do
    {
        switch( wybor )
        {
        case 1: cout << "Zamawiam zupe - 5 zł"; break;
        case 2: cout << "Zamawiam drugie danie - 12 zł"; break;
        case 3: cout << "Zamawiam deser - 4 zł"; break;
        case 4: cout << "Zamawiam napoj - 2 zł"; break;
        default: cout << "Nie mamy tego w menu. wybierz cos z listy. podaj numer ";
            cin >> wybor;
        }
    } while( wybor != 1 && 2 && 3 && 4 );
   
   
   
    cout << endl;
    system( "pause" );
}
Pozdrawiam
P-97282
SeaMonster131
» 2013-11-24 13:57:25
Nie możesz tak napisać warunku, spróbuj w ten sposób:
C/C++
wybor != 1 && wybor != 2 &&...
P-97284
marek252
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-11-24 14:04:33
Zrobiłem taki warunek
C/C++
while( wybor != 1 && wybor != 2 && wybor != 3 && wybor != 4 );

Gdy najpierw podam 1,2,3 lub 4 program działa poprawnie. Gdy najpierw podam inną liczbę, później znowu inną i znowu inną to również działa poprawnie, ale gdy najpierw podam inną a później 1,2,3 lub 4, to nie wyświetla tekstu co zostało wybrane. Dlaczego?

edit: