Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Kolizja w kilku miejscach z tą samą bitmapą

Ostatnio zmodyfikowano 2009-08-14 22:49
Autor Wiadomość
Sandman
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Kolizja w kilku miejscach z tą samą bitmapą
» 2009-08-14 17:16:47
witam wszystkich ;) Od razu mówię że jestem początkujący i zielony w tych tematach.

próbuję stworzyć prostą grę w allegro i mam następujący problem:

tworze kolizje ludzika ze skrzynką, jednak tą samą skrzynkę chciałbym umieścić w kilku innych miejscach naraz tak aby ludzik mógł koligować z każdą z nich.

proszę o pomoc i z góry dziękuje. 
P-9446
malan
» 2009-08-14 17:19:15
Zależy jaką masz mapkę... Poziomą (czyli chodzisz tylko prawo-lewo), widok z góry ... ?
P-9447
DeBugger
» 2009-08-14 17:31:19
Hmm... Jeżeli znasz się troche na obiektowości, to napisz klasę przetrzymującą dane o pozycji, a później sprawdzaj kolizje z każdym obiektem klasy.
P-9448
Sandman
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-08-14 17:49:13
chcę stworzyć grę gdzie na przykład ten ludek czy powiedzmy samochodzik ma pokonać trasę na której będzie znajdowało się kilka tych samych skrzynek, albo te skrzynki będą wyznaczać drogę np. jako krawężnik (kilka tych samych klocków w linii)
mam nadzieje że zrozumiale to wytłumaczyłem... mapa widok z góry (chodzę prawo lewo góra dół)
P-9451
malan
» 2009-08-14 18:07:27
To nie będzie takie trudne :).
Możesz sobie podzielić mapkę na kilka prostokątów i dla każdego prostokątu sprawdzać pozycję samochodziku.
Możesz również sprawdzać kolor po jakim porusza się pojazd:
getpixel( bufor, poz_x, poz_y );
P-9452
Sandman
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-08-14 18:26:06
pierwsze zdanie mnie ucieszyło ale... pierwszego sposobu w ogóle nie kumam...
a drugi wydaje się ciekawy: to znaczy że na przykład pojazd porusza się po szarej ulicy a wjazd na np. czarny krawężnik może spowodować kolizję ?? przepraszam jestem na prawdę zielony...
P-9453
DeBugger
» 2009-08-14 19:52:05
Ano.
P-9455
Sandman
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-08-14 21:39:05
dobra a mógł byś podać przykładowy kod takiej kolizji ??
P-9462
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona