Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Inny styl odbijania

Ostatnio zmodyfikowano 2009-08-15 09:08
Autor Wiadomość
eBbi
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro] Inny styl odbijania
» 2009-08-14 19:54:54
Witam all.
       Piszę sobie taką grę, w której za zadaniem jest odbijanie kulki i zbicie nią klocków. I potrzebuje rady. Kolizje już napisałem jest wszystko ok, ale mój problem jest w kulce. Z takiego powodu, że jest to moja pierwsza gra to postanowiłem zrobić ją łatwo.
Gdy system znajduje kolizje to ładnie odbija kolkę tyle, że zawsze pod kątem 45 stopni. Jest to spowodowane tym, że mój system uderzania kulki na boki polega na zmniejszeniu lub zwiększeniu x i y o 1. Np. jak odbija się od ściany prawej to system zamienia tor lotu na lewo tyle właśnie polega to tylko na zmniejszaniu x o 1 w kolejce. Czyli, że zawsze leci pod kątem 45 stopni. obrazek2

w jednej kolejce jest dodawany lub odejmowany 1 do x i y. Zauważyłem, że to nie spełnia swojego zadania, że potrafi uderzać cały czas w te same miejsca. Zrobiłem jeszcze jedna fazę lotu. Jak jest podkręcona w lewo i jeszcze raz ją podkręcimy to dodaje lub odejmuje od x 2, tyle, że cosik szybko to lata i też nie był to dobry pomysł. I tu proszę o waszą radę jak wy byście to zrobili.

edit: sorki za ten chaotyczny opis :P

Dante:: mówisz o Allegro to uwzględnij to w temacie, i wrzuć do odpowiedniego miejsca na forum. Nie chce być upierdliwy ale przed "że" zawsze stawia się przecinek - może są od tego wyjątki ale ich nie znam...
P-9456
szyx_yankez
» 2009-08-15 07:02:00
Nie wiem czy to coś pomoże ale ja bym zastosował losowaość.(funkcje rand)a nailepiej(srand).
P-9475
steckel
» 2009-08-15 09:08:15
Możesz sobie sumować 2 wektory i dzielić przez 2.
1 wektor to ten, którym będzie się poruszała piłeczka po odbiciu od paletki.
2 wektor jest obliczany od miejsca uderzenia piłeczki w paletę (np. prostopadle do góry, gdy piłeczka uderzy idealnie w środek; równolegle w lewo, gdy piłeczka uderzy na koniec paletki z lewej strony, 45 stopni w górę w lewo, gdy piłeczka uderzy w 1/4 paletki.
przykład
Mam nadzieję, że wyjaśniłem to w prosty sposób :)
P-9477
« 1 »
  Strona 1 z 1