Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.1] Sprawdzanie czy użytkownik kliknął w dany obszar ekranu(okna) lub w jakiegoś sprit'a.

Ostatnio zmodyfikowano 2013-12-07 21:39
Autor Wiadomość
pekfos
» 2013-12-06 18:56:58
P-98523
Zdziwiony
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-06 21:43:47
Dzięki za linka. Jutro jak znajdę czas ogarnę, bo dziś już nie mam siły :P.

EDIT:
Jak przeczytałeś, to napisz kilka nawet prostych programów dla treningu (np zadania z kursu).
Zadania z kursu nie stanowią dla mnie problemu :) Zrobiłem więkrzość z nich.. a potem już mi się nie chciało i tylko wspomagając się kursami tworzyłem swoje proste programy ( na komputerze mam tego kupę, zrobiłem nawet takie PseudoCMD, w którym wpakowałem wszystkie programy, a odpala się je komendą np. Calc itp. :P) (Do tego dodałem launcher, który sprawdza, czy wszystkie pliki znajdują się w katalogu, jeśli nie to wywala błąd i zamyka aplikację)


No cóż, ale jeśli chodzi o inne biblioteki to jak widać bez szczegółowych kursów po polsku nie daje rady :P
P-98542
MrPoxipol
» 2013-12-07 10:54:29
To przeczytaj oficjalny tutorial? Jak chcesz więcej to możesz kupić oficjalną książkę o SFML i tworzeniu gier.
Przydatny link: sfml-dev.org/resources.php
P-98560
Zdziwiony
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-07 16:19:10
A istnieje takowa w j.Polskim ?
P-98581
RazzorFlame
» 2013-12-07 17:23:00
Istnieje wiele tutoriali SFML-a po polsku. Pełnej dokumentacji raczej nie znajdziesz. Ale jak mi to pekfos kiedyś powiedział:
nigdy nie licz na polskie kursy i dokumentacje bo takich prawie nie ma
Jeżeli myślisz że w bardziej zaawansowanych projektach będziesz miał jasno postawioną odpowiedź w internecie (i to po Polsku) to sie mylisz. Już na tym etapie programowania na którym jesteś musisz powoli przyzwyczajać się do tego, że niezbędny jest język angielski. Postaraj się coś wyciągnąć z angielskiej dokumentacji bo ja np. już tylko z tego korzystam (w przypadku SFML), kursy teraz są tylko takim dodatkiem. Tłumacz sobie niektóre pojedyncze słowa a może coś Ci pomoże.
Edit:
Mniej więcej ile czasu muszę siedzieć w konsoli, żeby móc stworzyć w końcu 'coś fajnego'
Większość z użytkowników tego forum nadal siedzi jak ty to mówisz "w konsoli" i bynajmniej nie oznacza to, że jest się słabym. Po prostu nie trzeba oprawki graficznej jeżeli tworzy się skomplikowany algorytm który działa tylko w jednym celu (np. szyfrowanie i deszyfrowanie). Umiejętność pisania kodu to nie tylko ładne opakowanie wynikowego programu w grafike bo tak na prawdę "w środku" może znajdować się jedna wielka kupa g**** (dopowiedzcie sobie :)).
Mam jedno pytanie: czy ty myślisz nad tym co piszesz (chodzi o kod) czy sklejasz pojedyńcze wyrażenia? Bez obrazy ale kod w stylu:
jezeli pozycja_myszy_w_osi_X jest równa lewy_przycisk_myszy
 nie jest logiczny prawda? Wypadałoby porównywać pozycje myszy w obydwóch osiach z pozycjami docelowymi. Załóżmy że masz prostokąt:
x1 = 40
y1 = 40
x2 = 80
y2 = 80
Gdzie x1,y1 to pozycje lewego górnego rogu prostokąta a x2,y2 to pozycje prawego dolnego rogu. Łatwo więc obliczyć że:
wysokość prostokąta (zazwyczaj oznaczana literką 'h') = y2-y1
szerokość prostokąta (zazwyczaj oznaczana literką 'w') = x2-x1
Czyli żeby myszka była "nad" takim prostokątem muszą być spełnione warunki:
xMyszy należy do przedziału: {x1 do x1+w}
yMyszy należy do przedziału: {y1 do y1+h}
Wtedy mysz jest nad prostokątem.
P-98596
Zdziwiony
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-07 20:37:59
jezeli pozycja_myszy_w_osi_X jest równa lewy_przycisk_myszy
Meega nie logiczne :P, ale jakoś tak... próbowałem, że tak powiem to skleić :P

PS:
A tak na marginesie to już sobie postanowiłem, że nie będę się brał za żadne biblioteki API etc. póki nie będę umiał perfekcyjnie podstawowego C++, bo inaczej chyba i siebie i Was na tym forum za męczę :P.
P-98640
MrPoxipol
» 2013-12-07 20:51:29
perfekcyjnie umieć C++
Istnieje osoba, która może tak powiedzieć?

/edit: a. napisałeś "podstawowego" OK :P
P-98642
Zdziwiony
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-07 20:54:53
Chodzi mi nie o całość C++, tylko o jego podstawy i trochę wyżej... itp.

Nie mówię o całości... tak się przecież nie da.
P-98645
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona