Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Dziedziczenie, klasa główna, tablica wspólnego typu(?)

Ostatnio zmodyfikowano 2013-12-13 21:25
Autor Wiadomość
Canar
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Dziedziczenie, klasa główna, tablica wspólnego typu(?)
» 2013-12-13 20:52:52
Witam ponownie!

Piszę grę. Będą w niej różne przedmioty, takie jak: plecaki, buty (np.).

Stworzyłem klasę główną:
C/C++
class Przedmiot
(w niej jest to co każdy przedmiot posiada, między innymi string nazwa, string opis itd.)

C/C++
class Plecak
    : public Przedmiot

jak i inne przedmioty, które będą miały swój własny typ dziedziczą po klasie Przedmiot.

W plecakach planuję przetrzymywać rzeczy gracza, bądź inne, jeżeli plecak zostanie znaleziony, etc.

W Plecaku deklaruję wskaźnik, później "robię" z niego tablicę... tutaj mój problem.

Tak jak pisałem w plecaku chcę trzymać różnego rodzaju przedmioty.
Tablica typu Przedmiot nie zda egzaminu, bo jeżeli w plecaku będzie inny plecak, to nie będę w stanie pobrać np. ilości miejsc (dostępne w klasie Plecak).

Tablica typu Plecak nie zda egzaminu z wiadomej przyczyny.

Da radę zrobić typ tablicy, który może przetrzymywać zmienne różnych typów/klas?

Mam nadzieję, że jasno się wyraziłem :)
P-99140
pekfos
» 2013-12-13 20:58:30
Tablica wskaźników.
P-99141
Canar
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-13 21:05:43
Nie rozumiem :(

W tej chwili u mnie w kodzie to co opisałem wygląda tak:
C/C++
class Plecak
    : public Przedmiot
{
private:
    int iloscMiejsc;
    Przedmiot * miejsceWPlecaku;
    ..

.cpp w funkcji w konstruktorze
C/C++
miejsceWPlecaku = new Przedmiot[ iloscMiejsc ];

nawet wskaźnik muszę mieć typu, którego zmienną będę chciał przypisać, czyż nie?
P-99142
pekfos
» 2013-12-13 21:13:04
nawet wskaźnik muszę mieć typu, którego zmienną będę chciał przypisać, czyż nie?
Nie.
P-99143
Canar
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-13 21:25:20
Na razie dzięki, idę kombinować :)
P-99144
« 1 »
  Strona 1 z 1