Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.1] Błędy linkera pod Code::Blocks 13.12

Ostatnio zmodyfikowano 2013-12-31 14:33
Autor Wiadomość
dawid
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 2.1] Błędy linkera pod Code::Blocks 13.12
» 2013-12-29 23:28:06
Witam,
Jak naprawić poniższe błędy? Wybrałem opcję poprzez projekt tak jak na poniższym screenie:
http://iv.pl/images/94991346269796882636.png

Co mam zrobić, by te błędy naprawić?


C/C++
#include <SFML/Graphics.hpp>

int main()
{
    // Create the main window
    sf::RenderWindow app( sf::VideoMode( 800, 600 ), "SFML window" );
   
    // Load a sprite to display
    sf::Texture texture;
    if( !texture.loadFromFile( "cb.bmp" ) )
         return EXIT_FAILURE;
   
    sf::Sprite sprite( texture );
   
    // Start the game loop
    while( app.isOpen() )
    {
        // Process events
        sf::Event event;
        while( app.pollEvent( event ) )
        {
            // Close window : exit
            if( event.type == sf::Event::Closed )
                 app.close();
           
        }
       
        // Clear screen
        app.clear();
       
        // Draw the sprite
        app.draw( sprite );
       
        // Update the window
        app.display();
    }
   
    return EXIT_SUCCESS;
}



-------------- Build: Debug in gfgh (compiler: GNU GCC Compiler)---------------

mingw32-g++.exe -LC:\Users\Dawid\Downloads\SFML-2.0\lib -o bin\Debug\gfgh.exe obj\Debug\main.o  -lmingw32 -luser32 -lgdi32 -lwinmm -ldxguid -lsfml-graphics-d -lsfml-window-d -lsfml-system-d -lmingw32 -luser32 -lgdi32 -lwinmm -ldxguid -lsfml-graphics-d -lsfml-window-d -lsfml-system-d  -lmingw32 -luser32 -lgdi32 -lwinmm -ldxguid -lsfml-graphics-d -lsfml-window-d -lsfml-system-d
obj\Debug\main.o: In function `main':
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:6: undefined reference to `sf::String::String(char const*, std::locale const&)'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:6: undefined reference to `sf::VideoMode::VideoMode(unsigned int, unsigned int, unsigned int)'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:6: undefined reference to `sf::RenderWindow::RenderWindow(sf::VideoMode, sf::String const&, unsigned int, sf::ContextSettings const&)'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:9: undefined reference to `sf::Texture::Texture()'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:10: undefined reference to `sf::Texture::loadFromFile(std::string const&, sf::Rect<int> const&)'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:12: undefined reference to `sf::Sprite::Sprite(sf::Texture const&)'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:23: undefined reference to `sf::Window::close()'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:19: undefined reference to `sf::Window::pollEvent(sf::Event&)'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:27: undefined reference to `sf::Color::Color(unsigned char, unsigned char, unsigned char, unsigned char)'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:27: undefined reference to `sf::RenderTarget::clear(sf::Color const&)'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:30: undefined reference to `sf::RenderStates::Default'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:30: undefined reference to `sf::RenderTarget::draw(sf::Drawable const&, sf::RenderStates const&)'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:33: undefined reference to `sf::Window::display()'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:15: undefined reference to `sf::Window::isOpen() const'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:9: undefined reference to `sf::Texture::~Texture()'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:36: undefined reference to `sf::RenderWindow::~RenderWindow()'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:36: undefined reference to `sf::RenderWindow::~RenderWindow()'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:9: undefined reference to `sf::Texture::~Texture()'
C:/Users/Dawid/Desktop/gfgh/main.cpp:36: undefined reference to `sf::RenderWindow::~RenderWindow()'
obj\Debug\main.o: In function `ZN2sf6SpriteD1Ev':
C:/Users/Dawid/Downloads/SFML-2.0/include/SFML/Graphics/Sprite.hpp:47: undefined reference to `vtable for sf::Sprite'
C:/Users/Dawid/Downloads/SFML-2.0/include/SFML/Graphics/Sprite.hpp:47: undefined reference to `vtable for sf::Sprite'
C:/Users/Dawid/Downloads/SFML-2.0/include/SFML/Graphics/Sprite.hpp:47: undefined reference to `sf::Transformable::~Transformable()'
collect2.exe: error: ld returned 1 exit status
Process terminated with status 1 (0 minute(s), 0 second(s))
22 error(s), 0 warning(s) (0 minute(s), 0 second(s))
 
P-100594
DejaVu
» 2013-12-30 00:31:51
Skompiluj SFML-a ze źródeł.
P-100602
dawid
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-30 01:13:25
A czy możesz powiedzieć coś więcej oprócz tego pustego sloganu? Programem cmake stwoszyły mi się jakieś zupełnie nowe pliki i co z nimi zrobić?
P-100603
DejaVu
» 2013-12-30 01:15:07
Pchasz się w nowe IDE z nowym kompilatorem, zamiast korzystać z przetartych ścieżek i gotowych, sprawdzonych paczek to czego oczekujesz? Chcesz mieć najnowsze narzędzia to musisz umieć kompilować wszystko ze źródeł.
P-100604
DejaVu
» 2013-12-30 02:52:20
No, a skoro cmake-a już masz i wygenerowały Ci się 'jakieś' pliki to zapewne są to pliki *.a, czyli biblioteki, które są Ci do szczęścia potrzebne.
P-100605
dawid
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-12-30 14:45:02
Tylko, że w tym co się stworzyło nie ma żadnego pliku *.a ani *.lib

http://iv.pl/images/42610949390592070423.png
P-100641
Gabes
» 2013-12-30 15:42:26
Alt + Print Screen.

W Cmake możesz również ustawić generowanie projektu dla CodeBlocks(.cbp).
CodeBlocks - MinGW Makefiles.
A w ogóle zajrzałeś do folderu Lib?  
P-100652
MrPoxipol
» 2013-12-30 15:46:08
http://www.sfml-dev.org​/tutorials/2.1​/compile-with-cmake.php lub zainstaluj Code::Blocks 12.11 (z kompilatorem w wersji 4.7.1, choć wystarczy instalacja starszego kompilatora i zmiana ścieżek w ustawieniach C::B) i użyj prebuildowanych bibliotek (4.7.1 SJLJ).
P-100653
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona