[SFML 2.1] Tworzenie napisu
Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-05 17:57
dawid Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.1] Tworzenie napisu » 2013-12-31 14:41:13 Witam, jako, że udało mi się w końcu zainstalować SFML 2.1 przystąpiłem do jego nauki. Pierwszy problem pojawił się przy wyświetlaniu tekstu. Mam taki kod: #include <SFML/Graphics.hpp> #include <SFML/Graphics/Text.hpp>
int main() { sf::RenderWindow okno( sf::VideoMode( 800, 600 ), "Test" ); while( okno.isOpen() ) { sf::Event event; while( okno.pollEvent( event ) ) { sf::Font font; font.loadFromFile( "arial.ttf" ); sf::Text text( "hello", font ); text.setCharacterSize( 30 ); text.setStyle( sf::Text::Bold ); text.setColor( sf::Color::Red ); window.draw( text ); } okno.clear(); okno.display(); } return 0; }
Plik z czcionką znajduje się w folderze z projektem. Dlaczego zatem przy próbie kompilacji pojawia się taki błąd:
-------------- Build: Debug in SFMLTesty (compiler: GNU GCC Compiler)---------------
mingw32-g++.exe -Wall -g -I"C:\Documents and Settings\Administrator\Pulpit\SFML-2.1\include" -c "C:\Documents and Settings\Administrator\Moje dokumenty\SFMLTesty\test.cpp" -o obj\Debug\test.o C:\Documents and Settings\Administrator\Moje dokumenty\SFMLTesty\test.cpp: In function 'int main()': C:\Documents and Settings\Administrator\Moje dokumenty\SFMLTesty\test.cpp:23:13: error: 'window' was not declared in this scope window.draw(text); ^ Process terminated with status 1 (0 minute(s), 1 second(s)) 1 error(s), 0 warning(s) (0 minute(s), 1 second(s))
|
|
pekfos |
» 2013-12-31 14:45:59 Podstawy. Nie masz zmiennej window, więc nie możesz jej użyć. Pomijając, że kod jest w złym miejscu. |
|
Gabes |
» 2013-12-31 14:54:14 |
|
dawid Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-31 15:12:52 @Gemes z tej dokumentacji pochodzi właśnie ten kod. |
|
MrPoxipol |
» 2013-12-31 18:42:50 |
|
dawid Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-12-31 22:04:44 Dobra jakoś sobie poradzę.
PS. Miało być oczywiście Games. Przepraszam :) |
|
pekfos |
» 2014-01-01 01:39:45 Miało być oczywiście Games. Przepraszam :) |
Hm? Nie poprawiłeś. |
|
DzieckoBezZycia |
» 2014-01-05 17:57:48 zdefiniowales wczesniej tworzone okno, jako "okno", a nie "window", wiec powinno byc:
okno.draw(text); |
|
« 1 » |