Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Irrlicht] poruszanie obiektu według osi lokalnej

Ostatnio zmodyfikowano 2009-08-24 12:34
Autor Wiadomość
kijek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Irrlicht] poruszanie obiektu według osi lokalnej
» 2009-08-24 01:00:41
Gdy tworzyłem gry w Blenderze (właściwie, to żadnej nie skończyłem, bo to pliki się usunęło, zapodziały się gdzieś...), to obiektem można było poruszać względem osi lokalnej i globalnej. Teraz chciałbym napisać grę FPS opartą o silniku Irrlicht, jednak gdy obracam jakiś obiekt względem osi lokalnej, to nie poruszy on się względem własnej osi, a osi globalnej.
P-9786
GoldWolf
» 2009-08-24 09:37:49
Jak gdzieś pisałem, jesteś pionierem w tej dziedzinie, może coś Piotr poradzi. Jednak u nas na razie rządzi Allegro trudno jest znaleźć ludzi, którzy korzystają z innych bibliotek.
Mam nadzieje, że się podszkolisz i kilka ciekawych rozwiązań podsuniesz.
P-9791
kijek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-08-24 12:23:54
Dobra, w takim razie poszukam jakiegoś Open Source'owego FPS pisanego w Irrlicht'u, albo po znencam się nad użytkownikami forum Irrlicht'a moją kaleczoną pseudo angielszczyzną :)

Łan kłeszczyn- kto tu się chwali?
P-9796
kijek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-08-24 12:50:33
Tak, tak, tak, dobrze. Posta pisałem w nocy jak widać, więc zbyt przytomny nie byłem i na pole tekstowe na forum wlewało się po prostu to co myślałem, bez żadnych poprawek. A poza tym, to robisz OT. Więc teraz pytanie, jeżeli tak Ci to przeszkadza.

Więc jak obracać obiekty według ich własnej osi (lokalnej)?
P-9798
DejaVu
» 2009-08-24 21:16:25
Wycięte z kursu:
C/C++
node_pudlo = menage->addAnimatedMeshSceneNode( pudlo );
node_pudlo->setPosition( core::vector3df( - 10, 0, 0 ) );
node_pudlo->setScale( core::vector3df( 1.5, 1.5, 1.5 ) );
node_pudlo->setRotation( core::vector3df( 0, 0, 90 ) );
P-9818
kijek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-08-25 20:03:14
Nie o to mi chodziło, bo to, to ja wiem. Ja bym chciał coś takiego: http://www.bankfotek.pl/view/370200
P-9853
DejaVu
» 2009-08-25 21:29:10
Umieść więc kamerę w miejscu obiektu i obracaj kamerę razem z obiektem...
P-9856
kijek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-08-25 22:57:10
Ale to przecież nic nie da, przecież przez to nie zmieni się sposób poruszanie obiektem. Można by jednak spróbować poruszać mapą, po której obiekt się przemieszczał, ale jak się to teraz mówi, "dziko by to wyglądało".
P-9861
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona