Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Pisanie własnego silnika gry

Ostatnio zmodyfikowano 2009-08-26 15:30
Autor Wiadomość
kijek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Pisanie własnego silnika gry
» 2009-08-24 19:49:34
Kurcze, tak spodobało mi się programowanie w Irrlicht, że moim marzeniem stało się napisać własny silnik gry. Oczywiście jeszcze nie teraz, bo dużo nauki przede mną, z pewnością będę musiał mocno douczyć się samego C++, ponieważ teraz ledwo co znam podstawy podstaw tego języka. Jednak jakie książki byście mi polecili? Chodzi mi o najróżniejsze książki o programowaniu 3D, silnikach gier (o ile takie w ogóle istnieją), a także takie, które waszym zdaniem będą bardzo przydatne do zrealizowania tego marzenia.
P-9808
WunM
» 2009-08-24 19:58:56
Tzn. co chcesz napisać silnik graficzny, silnik fizyki, framework do tworzenia gier??
P-9809
kijek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-08-24 20:08:39
Silnik graficzny i fizyczny razem, chyba rozumiesz, o co mi chodzi. A framework, czy ja wiem... najpierw musiałbym dokładniej się dowiedzieć, co to jest, bo wiem tylko z Wikipedii, a tam skąpy opis dano.
P-9810
GoldWolf
» 2009-08-24 20:18:40
Ty chcesz napisać engine, nie chcę cię martwić ale jest to praktycznie nie możliwe.
To jest kawałek bardzo trudnego chleba. Powiem ci lata praktyki za czym będziesz mógł coś takiego na poważnie wziąć pod uwagę. Owszem przy pomocy różnych narzędzi pewnie da się to i owo zrobić, ale napisać dobry silnik to już klasa sama w sobie. Jak napisałeś jest to marzenie może się spełnić, jednak przed tobą długa i żmudna droga poznawania całego języka.

Ja bym cię chętnie widział w pracy do uaktualnienia tego kursu. Myślę, że to dobry początek. Oczywiście o ile przerobiłeś kursy z podstaw do klas przynajmniej.
P-9812
kijek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-08-24 21:22:49
Właśnie, samo C++ muszę nadrobić i by zrealizować to marzenie muszę nauczyć się także innych rzeczy, jednak na tą naukę sporo czasu mam, ponieważ dopiero 14 lat mam.
P-9819
DejaVu
» 2009-08-24 21:31:15
Zacznij od pisania gier z wykorzystaniem istniejących silników. Bardzo dużo się nauczysz i będziesz miał się czym pochwalić. Robienie własnego silnika z małą wiedzą mija się z celem bo nikt z niego nie skorzysta i Ty gry za pomocą niego nie napiszesz, ponieważ czas jaki jest potrzebny na napisanie silnika graficznego i fizyki jest ogromny. Ja bym sobie taką pracę rozłożył na dzień dobry na jakieś pół roku i mając w myślach fakt, że chcę zrobić za pomocą tego grę by mnie wcale nie składniała do zrobienia czegoś idealnie, tylko do zrobienia pod kątem gry i pomijałbym zbędne funkcjonalności na pierwszy rzut oka, wydajność niektórych mechanizmów itp itd.
P-9821
kijek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-08-24 21:39:41
Właśnie na razie uczę się pisać wykorzystując Irrlicht. A czy w pół roku bym napisał taki silnik posiadając już odpowiednią wiedzę, to wątpię, zajęłoby mi to raczej kilka lat. Ale podajcie jakieś tytuły książek, wydaje mi się, a nawet jestem pewien, że przydałaby się też jakaś książka do fizyki.

PS. Czy ja pisałem o znajomości całego C++? Sam tłumaczyłem pewnej osobie w klasie, że jest to niemożliwe, ponieważ istnieje zbyt wiele bibliotek i życia by nie starczyło na naukę ich wszystkich.
P-9822
WunM
» 2009-08-24 21:58:48
Crayze pisze/pisał coś o pisaniu silnika 3d ale najpierw Fanael (sorki - ten_zuy) musi ci wyjaśnić czemu strona nie tyka.
P-9824
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona