Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[WinAPI] Odtwarzanie dźwięku za pomocą funkcji PlaySoundA

Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-09 13:53
Autor Wiadomość
AssSoft
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[WinAPI] Odtwarzanie dźwięku za pomocą funkcji PlaySoundA
» 2014-01-02 13:35:39
Ostatnio wpadłem na pomysł stworzenia własnego odtwarzacza muzyki, za pomocą WinApi.
Na problem natrafiłem jeszcze zanim zacząłem tworzyć właściwy program.

Oto kod prostego programu testowego programu:
C/C++
#include <windows.h>
#define ID_p1 1
LPSTR NazwaKlasy = "Klasa Okienka";
MSG Komunikat;
HWND hp1;
LRESULT CALLBACK WndProc( HWND hwnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam );

int WINAPI WinMain( HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow )
{
   
    // WYPEŁNIANIE STRUKTURY
    WNDCLASSEX wc;
   
    wc.cbSize = sizeof( WNDCLASSEX );
    wc.style = 0;
    wc.lpfnWndProc = WndProc;
    wc.cbClsExtra = 0;
    wc.cbWndExtra = 0;
    wc.hInstance = hInstance;
    wc.hIcon = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION );
    wc.hCursor = LoadCursor( NULL, IDC_ARROW );
    wc.hbrBackground =( HBRUSH )( COLOR_WINDOW + 1 );
    wc.lpszMenuName = NULL;
    wc.lpszClassName = NazwaKlasy;
    wc.hIconSm = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION );
   
    // REJESTROWANIE KLASY OKNA
    if( !RegisterClassEx( & wc ) )
    {
        MessageBox( NULL, "Wysoka Komisja odmawia rejestracji tego okna!", "Niestety...",
        MB_ICONEXCLAMATION | MB_OK );
        return 1;
    }
   
    // TWORZENIE OKNA
    HWND hwnd;
    hwnd = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, NazwaKlasy, "Oto okienko", WS_OVERLAPPEDWINDOW,
    CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, 240, 120, NULL, NULL, hInstance, NULL );
   
    if( hwnd == NULL )
    {
        MessageBox( NULL, "Okno odmówiło przyjścia na świat!", "Ale kicha...", MB_ICONEXCLAMATION );
        return 1;
    }
   
    ShowWindow( hwnd, nCmdShow ); // Pokaż okienko...
    UpdateWindow( hwnd );
    hp1 = CreateWindowEx( 0, "BUTTON", "Play", WS_CHILD | WS_VISIBLE,
    5, 5, 150, 30, hwnd,( HMENU ) ID_p1, hInstance, NULL );
   
    // Pętla komunikatów
    while( GetMessage( & Komunikat, NULL, 0, 0 ) )
    {
        TranslateMessage( & Komunikat );
        DispatchMessage( & Komunikat );
    }
    return Komunikat.wParam;
}

// OBSŁUGA ZDARZEŃ
LRESULT CALLBACK WndProc( HWND hwnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam )
{
    switch( msg )
    {
    case WM_CLOSE:
        DestroyWindow( hwnd );
        break;
       
    case WM_DESTROY:
        PostQuitMessage( 0 );
        break;
       
        default:
        return DefWindowProc( hwnd, msg, wParam, lParam );
    case WM_COMMAND:
        switch( wParam )
        {
        case ID_p1:
            PlaySoundA( "plik.wav", NULL, 0 );
        }
        break;
       
    }
   
    return 0;
}
Natrafiłem na następujący błąd:
undefined reference to `__imp_PlaySoundA'
Poszukałem trochę w internecie, nie natrafiłem na żadną konkretną informacje w języku angielskim, a co dopiero polskim.

Oto log kompilacji:
Kompilator: TDM-GCC 4.7.1 64-bit Release
Building Makefile "C:\Users\Ovner\Desktop\MusicLord\Makefile.win"
Wykonywanie  make...
mingw32-make.exe -f "C:\Users\Ovner\Desktop\MusicLord\Makefile.win" all
g++.exe -c main.cpp -o main.o -I"C:/Program Files (x86)/Dev-Cpp/MinGW64/x86_64-w64-mingw32/include" -g3

main.cpp:3:20: warning: deprecated conversion from string constant to 'LPSTR {aka char*}' [-Wwrite-strings]

g++.exe main.o -o MusicLord.exe -L"C:/Program Files (x86)/Dev-Cpp/MinGW64/x86_64-w64-mingw32/lib" -static-libgcc -g3

main.o: In function `WndProc(HWND__*, unsigned int, unsigned long long, long long)':
C:\Users\Ovner\Desktop\MusicLord/main.cpp:79: undefined reference to `__imp_PlaySoundA'
collect2.exe: error: ld returned 1 exit status

mingw32-make.exe: *** [MusicLord.exe] Error 1

Wykonanie zakończone
Z góry dziękuję za pomoc.
P-100922
pekfos
» 2014-01-02 13:38:04
Poszukałem trochę w internecie, nie natrafiłem na żadną konkretną informacje w języku angielskim
A co to jest konkretna informacja? Wpisujesz PlaySound w google, pierwszy wynik jest z MSDN, a tam
Library
Winmm.lib
i tę bibliotekę musisz dołączyć. Najprościej, dodając do linkera opcję -lwinmm.
P-100924
AssSoft
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-01-09 13:53:04
Dziękuję za pomoc - Funkcja z jakiegoś powodu nie odtwarza dźwięku... Czym może to być wywołane?
P-101664
« 1 »
  Strona 1 z 1