AssSoft Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[WinAPI] Odtwarzanie dźwięku za pomocą funkcji PlaySoundA » 2014-01-02 13:35:39 Ostatnio wpadłem na pomysł stworzenia własnego odtwarzacza muzyki, za pomocą WinApi. Na problem natrafiłem jeszcze zanim zacząłem tworzyć właściwy program. Oto kod prostego programu testowego programu: #include <windows.h> #define ID_p1 1 LPSTR NazwaKlasy = "Klasa Okienka"; MSG Komunikat; HWND hp1; LRESULT CALLBACK WndProc( HWND hwnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam );
int WINAPI WinMain( HINSTANCE hInstance, HINSTANCE hPrevInstance, LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow ) { WNDCLASSEX wc; wc.cbSize = sizeof( WNDCLASSEX ); wc.style = 0; wc.lpfnWndProc = WndProc; wc.cbClsExtra = 0; wc.cbWndExtra = 0; wc.hInstance = hInstance; wc.hIcon = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION ); wc.hCursor = LoadCursor( NULL, IDC_ARROW ); wc.hbrBackground =( HBRUSH )( COLOR_WINDOW + 1 ); wc.lpszMenuName = NULL; wc.lpszClassName = NazwaKlasy; wc.hIconSm = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION ); if( !RegisterClassEx( & wc ) ) { MessageBox( NULL, "Wysoka Komisja odmawia rejestracji tego okna!", "Niestety...", MB_ICONEXCLAMATION | MB_OK ); return 1; } HWND hwnd; hwnd = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, NazwaKlasy, "Oto okienko", WS_OVERLAPPEDWINDOW, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, 240, 120, NULL, NULL, hInstance, NULL ); if( hwnd == NULL ) { MessageBox( NULL, "Okno odmówiło przyjścia na świat!", "Ale kicha...", MB_ICONEXCLAMATION ); return 1; } ShowWindow( hwnd, nCmdShow ); UpdateWindow( hwnd ); hp1 = CreateWindowEx( 0, "BUTTON", "Play", WS_CHILD | WS_VISIBLE, 5, 5, 150, 30, hwnd,( HMENU ) ID_p1, hInstance, NULL ); while( GetMessage( & Komunikat, NULL, 0, 0 ) ) { TranslateMessage( & Komunikat ); DispatchMessage( & Komunikat ); } return Komunikat.wParam; }
LRESULT CALLBACK WndProc( HWND hwnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam ) { switch( msg ) { case WM_CLOSE: DestroyWindow( hwnd ); break; case WM_DESTROY: PostQuitMessage( 0 ); break; default: return DefWindowProc( hwnd, msg, wParam, lParam ); case WM_COMMAND: switch( wParam ) { case ID_p1: PlaySoundA( "plik.wav", NULL, 0 ); } break; } return 0; } Natrafiłem na następujący błąd: undefined reference to `__imp_PlaySoundA'
Poszukałem trochę w internecie, nie natrafiłem na żadną konkretną informacje w języku angielskim, a co dopiero polskim. Oto log kompilacji: Kompilator: TDM-GCC 4.7.1 64-bit Release Building Makefile "C:\Users\Ovner\Desktop\MusicLord\Makefile.win" Wykonywanie make... mingw32-make.exe -f "C:\Users\Ovner\Desktop\MusicLord\Makefile.win" all g++.exe -c main.cpp -o main.o -I"C:/Program Files (x86)/Dev-Cpp/MinGW64/x86_64-w64-mingw32/include" -g3
main.cpp:3:20: warning: deprecated conversion from string constant to 'LPSTR {aka char*}' [-Wwrite-strings]
g++.exe main.o -o MusicLord.exe -L"C:/Program Files (x86)/Dev-Cpp/MinGW64/x86_64-w64-mingw32/lib" -static-libgcc -g3
main.o: In function `WndProc(HWND__*, unsigned int, unsigned long long, long long)': C:\Users\Ovner\Desktop\MusicLord/main.cpp:79: undefined reference to `__imp_PlaySoundA' collect2.exe: error: ld returned 1 exit status
mingw32-make.exe: *** [MusicLord.exe] Error 1
Wykonanie zakończone
Z góry dziękuję za pomoc. |