Już kilka godzin męcze sie z instalacją bibliotek openGL, w końcu chyba prawie udało mi się ją zainstalować. Jednak jeszcze nie wszystko do końca dobrze działa. Wszystkie pliki .h wrzucilem do include, .lib do lib'ów, a .dll do bin'ów i do c/windows/system32. W Visualu w project -> properties -> linker -> Input -> additional Dependencies wpisalem opengl32.lib, linker -> system -> sub sysytem zmieniłem na WINDOWS(/SUBSYSTEM:WINDOWS).
Odpalam ten program (jest na samym dole)
http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-OpenGL-C++/Pierwszy-program/103zamieniłem tylko #include <GL/glut.h> na #include <glut.h> bo wywalało ponad 100 errorów, a tak to są 2 o następującej treści:
1) 'exit':redefinition; _declspec(noreturn)differs - File: stdlib.h - linia 406
2) 'exit'identifier not found - 59 linijka
Skoro tak, to usunolem część kodu gdzie było exit i usunołem #include<stdlib.h>. Teraz kod wygląda tak:
#include <glut.h>
void Display()
{
glClearColor( 1.0, 1.0, 1.0, 1.0 );
glClear( GL_COLOR_BUFFER_BIT );
glColor3f( 1.0, 0.0, 0.0 );
glBegin( GL_POLYGON );
glVertex3f( 0.0, 0.0, 0.0 );
glVertex3f( 0.0, 1.0, 0.0 );
glVertex3f( 1.0, 1.0, 0.0 );
glVertex3f( 1.0, 0.0, 0.0 );
glEnd();
glFlush();
glutSwapBuffers();
}
int main( int argc, char * argv[] )
{
glutInit( & argc, argv );
glutInitDisplayMode( GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB );
glutInitWindowSize( 400, 400 );
glutCreateWindow( "Kwadrat 1" );
glutDisplayFunc( Display );
glutMainLoop();
return 0;
}
Niestety nadal są 2 errory, już inne:
1) unresolved external symbol _WinMain@16 referenced in function ___tmainCRTStartup MSVCRTD.lib
2) 1 unresolved externals
Wszedłem w projest -> properties -> linker -> system -> sub sysytem i zmieniłem na CONSOLE(/SUBSYSTEM:CONSOLE), czyli tak jak było przedtem. I program zadziałał. Wyskoczyło okienko konsolowe i drugie okienko takie jakie powinno być, z kwadratem w rogu.
Co jest nie tak z tym? Co zrobić żeby zaczęło to w końcu dobrze działać?