Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++ Builder] Przesuwanie kontrolki / obrazka

Ostatnio zmodyfikowano 2014-11-28 00:50
Autor Wiadomość
Sevet
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++ Builder] Przesuwanie kontrolki / obrazka
» 2014-01-08 15:53:46
Witam!
Ostatnio przerobiłem kurs cpp z tej strony i naprawdę pomógł mi zrozumieć podstawy programowania konsolowego w języku C++. Teraz muszę się nauczyć programować w w/w ?kompilatorze?, niestety wujek google nie chce mi znaleźć kursu w jęz polskim, który omówiłby jego komponenty i podał jakieś przykłady(jak w kursie cpp z tej strony).
Chodzi mi o kurs w którym będę miał np temat: jak działa TTabControl.
Muszę się nauczyć dokładnie tego środowiska, a nie mam o nim zielonego pojęcia (pomimo dość dobrej znajomości cpp). Dostałem zadanie napisz arkanoid. A ja nie wiem nawet czego użyć jako piłka i jak nią sterować... Więc jeśli ktoś zna jakiś dobry kurs tego Buildera niech mi podeśle do niego jakiś link.
Z góry dziękuję.
P-101596
Czarny
» 2014-01-08 16:00:37
http://programowanie.cal.pl/cyfbar/
P-101598
Sevet
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-01-08 16:21:47
Dzięki za pomoc, ale nie o to mi chodziło. Tzn strona na 100% przyda mi się w przyszłości, ale wśród tak rozległej listy zagadnień i tak nie znalazłem nic dot. chociażby poruszania jakiegoś obiektu, a dlaczego? Bo nie mam pojęcia jakiego komponentu do tego użyć - nie mam o nich żadnej wiedzy. Znam c++. Zdążyłem też nauczyć się rysować na canvasie, ale czy naprawdę niema innej metody jak rysowanie kółka które będzie zarysowywane przez białe linie i pojawiało się na innej pozycji to jedyna droga? Jeśli tak to nie rozumiem jak komukolwiek udało się napisać np Crysis'a. A może builder jest tak zacofany?
P-101602
Czarny
» 2014-01-08 18:24:37
Z tego co pamiętam, to można prawie każdy obiekt przesuwać, np przycisk. Do twoich potrzeb dedykowany byłby jednak obiekt TShape. Nadaj mu jakąś teksturę, np. okrąg i operuj na jego pozycji (top i left).
P-101610
SeaMonster131
» 2014-01-08 18:27:15
Jeśli tak to nie rozumiem jak komukolwiek udało się napisać np Crysis'a.
Bo takie gry pisze się w odpowiedniej do tego bibliotece / silniku? Może akurat "canvas" tak działa, ale inne biblioteki działają inaczej.
P-101611
Sevet
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-01-08 23:32:28
Dzięki czarny, powiem szczerze, że ciężko i żmudnie ale cały czas posuwam się dzięki Tobie do przodu. Jestem na prawdę wdzięczny.
P-101650
przemekcc
» 2014-11-28 00:50:24
Umiesc komponent Image lub Shape, jesli Image to wczytaj jakis obrazek.

Tu masz kod:
 
if(GetAsyncKeyState(VK_LEFT))
        {
                Image1->Left--;
        }

Kod umiesc w OnKeyDown Formy, trzeba tez KeyPreview na true ustawic (W inspektorze obiektow to znajdziesz).
Drugi sposob to umiesc Timer na formie i w zdarzeniu timera (kliknij 2 razy) tylko ustaw interval np na 30 bo standardowo jest 1000.
P-121599
« 1 »
  Strona 1 z 1