Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] "Projektowanie" gry i połączenie z internetem.

Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-13 22:26
Autor Wiadomość
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] "Projektowanie" gry i połączenie z internetem.
» 2014-01-13 20:20:49
Mam zamiar stworzyć prostą grę 2D z widokiem Top Down typu "strzelana"(myślę że podobna do poprzedniej). Te informacje same w sobie nic nie mówią i nie mają takiego celu, chodzi tu o to w jaki sposób organizować wszystko żeby było tak jak być powinno. (I żeby nie dawała się tak łatwo "zhakierować" jak poprzednik).

O co chodzi w tym temacie: O to czy dobrze myślę i o ewentualne sugestie :)

No więc od początku:
Trzeba pomyśleć nad połączeniem - gra będzie dynamiczna więc liczy się prędkość. Jeśli dobrze pamiętam to Ktoś* polecał bibliotekę ENet. Na razie nie znam innych więc myślę że pozostanę przy tej.

Co do wysyłki danych () to myślę że powinienem zrobić jak Ktoś* mówił - Klient wysyła na serwer tylko to co nie pozwoli na "hakierowanie"
czyli - zdarzenia klawiatury (poruszanie się) itp

Ktoś* inny mówił jeszcze o stworzeniu systemu kont - gracz się loguje i otrzymuje od serwera tylko to co jest dla niego przeznaczone, z realizacją tego podpunktu chyba będzie trudniej, bo to też się wiąże z zabezpieczeniami... <które w moim wykonaniu... kuleją lekko mówiąc>

Ogólnie jeszcze powinienem się zastanowić jakie obliczenia ma robić serwer a jakie klient, ale na to chyba jeszcze będzie czas :)

Ktoś* - Mniej więcej pamiętam kto ale nie piszę bo nie mam pewności (Nie chcę przypisać tego komuś innemu) ;).

Nie wiem czy w dobrym miejscu temat, ewentualnie mam pecha.
P-102111
DejaVu
» 2014-01-13 21:20:07
1. Pisząc grę nie myśl o zabezpieczeniach - to jest błędne koło, które istotnie spowalnia rozwój projektu.
2. Gry wymagające dużej dynamiki stosują protokół UDP.
3. Nie ma dobrego, sprawdzonego rozwiązania w przypadku 'gier sieciowych' - chyba, że gotowe silniki typu Unity.
4. Rób wszystkie obliczenia po stronie serwera, a klient niech tylko renderuje scenę - moim zdaniem to istotnie uprości model gry.
5. Polecam najpierw poznać każdą potrzebną technologię po trochu, napisać proste aplikacje, przeanalizować na nich problemy, a później dopiero zabierać się za pisanie gry.
6. Komunikacja sieciowa to nie jest spacerek.
P-102118
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-01-13 22:26:28
No dobrze :D. Czas zacząć realizować punkt 5 biorąc pod uwagę pozostałe.

Myślę że chwilowo nic więcej wiedzieć mi nie trzeba więc, na razie to tyle. (Dzięki)
P-102125
« 1 »
  Strona 1 z 1