Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

SFML 2.x Przycianie obrazu do ViewPorta

Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-22 21:13
Autor Wiadomość
colorgreen19
Temat założony przez niniejszego użytkownika
SFML 2.x Przycianie obrazu do ViewPorta
» 2014-01-22 17:06:10
Witam, Czy można w sfml-u przycinać obraz wgrany z pliku( texture lub sprita) ?
Otóż wygrywam do programu dość duży obraz, i ilość klatek spada z ~60 do 9. Chodzi mi o to zeby przyciąć wszystko co "wychodzi" poza view porta.
Jeśli jest jakiś algorytm, lub można to zrobic w jakiś sposób, to poprosze chociaż linka czy pseudokod.
P-102841
ShadowkhaN
» 2014-01-22 17:22:47
Nie jestem pewien, czy dokładnie Ci o to chodzi, ale jest funkcja void sf::Sprite::setTextureRect(const IntRect & rectangle)
; dzięki której wyświetla się fragment obrazka...
P-102844
colorgreen19
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-01-22 17:51:47
tak, to wiem, tylko pytanie teraz jak zrobic zebym tę częsc wyświetlał jako mape w grze? dodatkowo jeszcze kamera przesuwa sie za gracze - to jest glowny problem.
i bardziej tu bym potrzebowal pseudokody chociazby.
moj tok myslenia jest w stosunku do tego mniej wiecej taki:
-skalowanie mapy i ustawienie jej
-ustawienie wymiarow sprite i pozycji dokladnie tak samo jak kamery   cos w stylu:
View camera; camera.setCenter( player.getPosition() ); sprite.setPosition( camera.getPosition() )

i teraz dalej: ustawienie fragmentu obrazu pod ekran, tylko jak go odpowiednio przesunac?  musiala by byc to chyba negacja ruchów kamery, tak?

czy dobrze mysle?
P-102845
colorgreen19
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-01-22 21:13:01
takie cos jest w ogole możliwe?
P-102884
« 1 »
  Strona 1 z 1