SFML 2.x Przycianie obrazu do ViewPorta
Ostatnio zmodyfikowano 2014-01-22 21:13
colorgreen19 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
SFML 2.x Przycianie obrazu do ViewPorta » 2014-01-22 17:06:10 Witam, Czy można w sfml-u przycinać obraz wgrany z pliku( texture lub sprita) ? Otóż wygrywam do programu dość duży obraz, i ilość klatek spada z ~60 do 9. Chodzi mi o to zeby przyciąć wszystko co "wychodzi" poza view porta. Jeśli jest jakiś algorytm, lub można to zrobic w jakiś sposób, to poprosze chociaż linka czy pseudokod. |
|
ShadowkhaN |
» 2014-01-22 17:22:47 Nie jestem pewien, czy dokładnie Ci o to chodzi, ale jest funkcja void sf::Sprite::setTextureRect(const IntRect & rectangle) ; dzięki której wyświetla się fragment obrazka... |
|
colorgreen19 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-01-22 17:51:47 tak, to wiem, tylko pytanie teraz jak zrobic zebym tę częsc wyświetlał jako mape w grze? dodatkowo jeszcze kamera przesuwa sie za gracze - to jest glowny problem. i bardziej tu bym potrzebowal pseudokody chociazby. moj tok myslenia jest w stosunku do tego mniej wiecej taki: -skalowanie mapy i ustawienie jej -ustawienie wymiarow sprite i pozycji dokladnie tak samo jak kamery cos w stylu: View camera; camera.setCenter( player.getPosition() ); sprite.setPosition( camera.getPosition() ) i teraz dalej: ustawienie fragmentu obrazu pod ekran, tylko jak go odpowiednio przesunac? musiala by byc to chyba negacja ruchów kamery, tak? czy dobrze mysle? |
|
colorgreen19 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-01-22 21:13:01 takie cos jest w ogole możliwe? |
|
« 1 » |