abcdef000 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
openGL-nie wyswietla sie okienko » 2014-02-01 10:49:04 #include <GL\glut.h>
using namespace std; void Display() { glClearColor(1.0,1.0,1.0,1.0); glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); glBegin(GL_POLYGON); glColor3f(0,0.1,0.1); glVertex3f(0.1,0.1,0); glColor3f(0,0.2,0.2); glVertex3f(0.2,0.2,0); glColor3f(0,0.3,0.3); glVertex3f(0.3,0.3,0); glColor3f(0,0.4,0.4); glVertex3f(0.4,0.4,0); glEnd(); glFlush(); glutSwapBuffers(); }
void Reshape(int widht,int height) { Display(); } int main(int argc,char * argv[]) { glutInit(&argc,argv); glutInitDisplayMode(GL_DOUBLE|GL_RGB); glutInitWindowSize(500,500);
glutCreateWindow("nazwa"); glutInitWindowPosition(20,30); glMatrixMode(GL_PROJECTION); gluOrtho2D(0,500,500,0); glutDisplayFunc(Display); glutReshapeFunc(Reshape);
glutMainLoop;
return 0; }
chciałem narysowac (tęczowy)kwadrat, a potem uzyc funkcji mousemotion i by ten kwadrat sie poruszal. jednak cos nie wypalilo i nie wyswietla mi okienka. czemu? |
|
oputyk |
» 2014-02-01 11:25:13 Dołącz do projektu bibliotekę glew i do funkcji Reshape dodaj glViewport( 0, 0, width, height ) i sprawdź, czy działa. PS: kod dawaj zawsze w czymś takim - [cpp]Twój kod...[/cpp] , bo lepiej kod wygląda. |
|
abcdef000 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-02-01 11:32:10 zamiast #include <GL/glew.h> dałem #include <GL/gl.h> i nadal to samo. przy "glew.h" wywalalo blad.
jednak to nic nie dalo, ktos pomoze?:) |
|
oputyk |
» 2014-02-01 12:13:56 Sprawdź to: int main( int argc, char argv[] ) { glutInit( & argc, argv ); glutInitDisplayMode( GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB ); glutInitWindowSize( 800, 600 ); glutCreateWindow( "nazwa" ); glutReshapeFunc( Reshape ); glutDisplayFunc( Display ); glutMainLoop(); }
|
|
abcdef000 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-02-01 12:22:08 dziekuje optyk. zrobilem blad w: " glutInitDisplayMode( GLUT_DOUBLE | GLUT_RGB );"
oraz zapomnialem dodac nawiasu po glutMainLoop |
|
« 1 » |