Połączenie C++ (SDL) z Pythonem lub LUA
Ostatnio zmodyfikowano 2009-09-14 23:31
Artair Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Połączenie C++ (SDL) z Pythonem lub LUA » 2009-09-14 20:12:25 Witam ponownie :) Planuję trochę pokodzić sobie małą gierkę (tzn. bardzo prostą w założeniach, ale z dużą ilością treści i komunikatów systemowych) w SDL i chciałem do tego wykorzystać jakiś język skryptowy. Wybór pada pomiędzy Pythonem (bo już co nieco go tam się uczyłem) a LUA (bo już co nieco o nim słyszałem i wiem, co już w nim można i wydaje mi się, że jest więcej materiałów do niego i połączenia z SDL). Tak więc - który język uważacie za lepszy do współpracy z SDL, dlaczego i może jak go dobrze wykorzystać (materiały do nauki, przykłady, gotowe kody itp.) |
|
WunM |
» 2009-09-14 21:56:54 Jeśli chcesz napisać całą grę tylko w języku skryptowym to w lua są ciekawe bindingi SDL, allegro itp. Chociaż sam język jest nieco "dziwny" w porównaniu z C++ bądź Pythonem to daleko szukać nie trzeba (przynajmniej tyle ;)) Jeśli ma to być połączenie C++ i język skryptowy to wybierz ten który dobrze znasz. |
|
Artair Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-09-14 22:37:44 Dokładniej, to chodzi mi o to, by głównie szkielet gry napisać w C++ i SDL a resztę (załóżmy, że ma to być gra taktyczna - misje, dialogi, postaci, wyposażenie, poziomy itp.) napisać za pomocą skryptów - czyli w takim wypadku wykorzystać ten język, który lepiej znam, lub wydaje mi się wygodniejszym rozwiązaniem? Nie ma różnicy w dostosowaniu tego wszystkiego do kodu? Sory, że tak wypytuję, ale wolę się spytać o raz za dużo, niż się spytać o jedną rzecz za mało ;) |
|
lynx |
» 2009-09-14 23:31:58 Mi wydaje się że tak. Wybierz ten w którym się lepiej czujesz i który Ci bardziej odpowiada. (pod względem składni)
Cóż ja się tak nie znam na tych językach skryptowych więc nie polecę Ci lepszego pod względem funkcjonalności. Jednak myślę że doświadczony programista napisze podane funkcjonalności w którymkolwiek z nich. :) Więc jeżeli będziesz chciał to bez problemu napiszesz, te dialogi w jednym bądź drugim. (przynajmniej ja tak uważam) Nie wiem w którym zrobisz to łatwiej itd. ale nadadzą się raczej obydwa.
Jeżeli mogę jeszcze coś dodać to ja pewnie wybrałbym Pythona, ale to dlatego że kidyś się nim bawiłem i bardziej podoba mi się jego składnia. |
|
« 1 » |