Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] wierzchołek obiektu po obrocie, jak go znaleźć ?

Ostatnio zmodyfikowano 2014-02-05 07:55
Autor Wiadomość
sajmon
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] wierzchołek obiektu po obrocie, jak go znaleźć ?
» 2014-02-04 23:53:58
Witam.
mam w grze obracający się samolocik, który strzela ze środka obrotu, a chciałbym aby strzelał z wierzchołka.
Tylko nie mam zupełnie pomysłu jak wyznaczyć pozycję takiego wierzchołka :C
rysunek
Chciałbym dotrzeć jakoś to współrzędnych tego żółtego punkciku.
Na obrazku chyba zaznaczyłem wszystkie wiadome.
Czy da się coś z tego wykombinować ?
(to czerwone to GlobalBounds)
P-104011
alixir
» 2014-02-05 07:55:41
Nie znam się na SFML, ale tu chyba bardziej chodzi o czystą matematykę.
Skoro masz współrzędne środka, oraz odległość w linii prostej do "działka" (załóżmy że to twoje 1/2w, choć mogę się tu mylić, bo nie wiem co to GlobalBounds) to obliczenia są banalnie proste. Punkt ten porusza się po okręgu względem punktu środkowego o promieniu R (1/2w)
Stąd też przesunięcie tego punktu wynosi:
x = R * sin(alfa)
y = R * cos(alfa)
, gdzie alfa to kąt całkowity (od neutralnej pozycji), a nie jak pokazano na rysunku. Np jeśli statek w pozycji 0 strzela w prawą stronę to na powyższym rysunku alfa ~ 225
P-104012
« 1 »
  Strona 1 z 1