Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++] Pytanie o szybkość wskaźników (zmienne na stercie i stosie)

Ostatnio zmodyfikowano 2014-02-18 23:16
Autor Wiadomość
domin568
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++] Pytanie o szybkość wskaźników (zmienne na stercie i stosie)
» 2014-02-18 21:01:45
Witam, przygotowywuję się do konkursu informatycznego. I mam takie pytanie : Która wersja stworzenia zmiennej jest szybsza ?
C/C++
int * wsk = new int;
* wsk = 10;
czy
C/C++
int a = 10;
 I którą bardziej warto wykorzystywać na konkursach ?
P-104933
DejaVu
» 2014-02-18 22:00:24
Alokacja pamięci na stercie jest kosztowna czasowo.
P-104941
domin568
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-02-18 22:35:35
alokacja pamięci na stercie (stosie ? ) czyli alokacja dynamiczna ?
P-104947
DejaVu
» 2014-02-18 23:16:05
Sterta i stos to dwie różne rzeczy.

Sterta = 'pamięć dynamiczna' = malloc/free/new/delete itp = 2GB dostępnej pamięci dla 32-bitowych procesów (zarządzaniem tej pamięci zajmuje się system operacyjny, który 'wydaje' na życzenie aplikacji określoną ilość pamięci).

Stos = automatyczne przydzielanie pamięci na zmienną = zmienne tworzone w locie = kilka MB dostępnej pamięci, które 'alokuje' aplikacja w chwili jej uruchomienia (tym fragmentem pamięci zarządza aplikacja na zasadzie działania stosu i stąd też się wywodzi ta nazwa).
P-104949
« 1 »
  Strona 1 z 1