Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

OpenGL no such libary ,a potem undefined reference

Ostatnio zmodyfikowano 2014-02-27 13:34
Autor Wiadomość
marcelpan
Temat założony przez niniejszego użytkownika
OpenGL no such libary ,a potem undefined reference
» 2014-02-26 14:53:31
http://user.xmission.com/~nate​/glut.html

No to ściągam sobie glut.dll. A potem wrzucam zawartość.
1.glut32.dll do system32 (ta ??) wrzuciłem ,też do pliku exe na wszelki.
2.header do GL w include.
3.glut32.lib do lib.

No i wyrzuca mi potem undefined reference

   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x1c): undefined reference to `__glutInitWithExit'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x37): undefined reference to `__glutCreateWindowWithExit'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x52): undefined reference to `__glutCreateMenuWithExit'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x82): undefined reference to `_imp__glClearColor'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x90): undefined reference to `_imp__glClear'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0xb1): undefined reference to `_imp__glColor3f'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0xbf): undefined reference to `_imp__glBegin'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0xe0): undefined reference to `_imp__glVertex3f'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x101): undefined reference to `_imp__glVertex3f'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x122): undefined reference to `_imp__glVertex3f'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x143): undefined reference to `_imp__glVertex3f'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x14a): undefined reference to `_imp__glEnd'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x151): undefined reference to `_imp__glFlush'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x158): undefined reference to `glutSwapBuffers'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x1ae): undefined reference to `glutInitDisplayMode'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x1c2): undefined reference to `glutInitWindowSize'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x1da): undefined reference to `glutDisplayFunc'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x1e6): undefined reference to `glutReshapeFunc'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x206): undefined reference to `glutAddMenuEntry'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x212): undefined reference to `glutAttachMenu'
   [Linker error] C:\DOCUME~1\a\USTAWI~1\Temp\ccKj0vEs.o:pierwszy.cpp:(.text+0x217): undefined reference to `glutMainLoop'
   collect2: ld returned 1 exit status

Testowałem ten kod http://cpp0x.pl/kursy​/Kurs-OpenGL-C++​/Pierwszy-program/103

A i używam code::block i devcpp.


P-105295
SeaMonster131
» 2014-02-26 15:21:38
3.glut32.lib do lib.
To, że go tam umieścisz, nie znaczy, że linker go będzie widział.

[C++] Instalacja bibliotek w Code::Blocks
[C++] Instalacja bibliotek w Dev-C++
P-105296
marcelpan
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-02-26 15:30:13
o dzięki. Chce zająć się tym include ,ponieważ potrzebuje funkcji, która załaduje do tablicy numery kolorów z obrazka oraz funkcji które umożliwią pociachanie mi obrazka na kilka równych części. Myślisz ,że ten include spełni moje oczekiwania ?? 
P-105297
PsichiX
» 2014-02-26 15:50:42
do tego wystarczy Ci załadowanie grafiki do pamięci i dekompresja do bitmapy, po czym iteracja po pixelach i wyciągnięcie z tego potrzebnych danych - zaprzęganie OpenGL tylko do tego nie jest sensownym wyborem.
P-105298
marcelpan
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-02-26 15:52:51
Aha czyli windows.h i bitmapy.
P-105300
Marekszuwarek
» 2014-02-27 11:05:46
Tak ale WINAPI jest ostro świrnięte (tylko składnia) coś podobnego do perla xD lub ruby...
Może zmień bibliotekę bo OPENGL przydaje się lepiej w grach na javie pozatmy porównaj składnię:
Opengl C++
Opengl Java
P-105318
PsichiX
» 2014-02-27 11:26:10
marku: albo trolujesz, albo po prostu pierniczysz trzy po trzy. W niczym mu winapi nie będzie przeszkadzać, tym bardziej składnia nie ma nic do rzeczy w kwestii ficzerów. I znowu: użycie OpenGL TYLKO do tego jednego problemu jest całkowicie bezsensownym rozwiązaniem.
PS. Serio, 9 lat nie upoważnia do pisania głupot, które mogą jedynie zaszkodzić autorowi tematu.
P-105320
Adik80
» 2014-02-27 13:34:09
Pod windowsem chyba mozesz do tego uzyc gdi+:


C/C++
#include <gdiplus.h>
#pragma comment (lib,"Gdiplus.lib")

int main()
{
   
    Gdiblus::GdiplusStartup(...);
   
    Gdiplus::Bitmap bmp( "obrazek.jpeg" );
   
    Gdiblus::Bitmap * bmpPart = bmp.Clone( 0, 0, 10, 10, PixelFormatDontCare );
   
    bmpPart->SaveToFile(...);
   
    delete bmpPart;
   
    Gdiblus::GdiplusShutdown(...);
}
P-105324
« 1 »
  Strona 1 z 1