Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro]Gra

Ostatnio zmodyfikowano 2009-09-27 23:21
Autor Wiadomość
jakuza
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro]Gra
» 2009-09-27 12:37:48
Witam ,siema i w ogóle.
Chciałbym sobie zrobić taką gierkę w allegro ,w której był by sobie ludek i by miał jakąś broń białą i takie zombie podchodziły by do niego i atakowały by co 10 s. od momentu zbliżenia się w obszar ataku ,oczywiście obszar ataku naszego ludka był by trochę większy i ludek miał by więcej hp.Gra ma być zrobiona na podział levelowy i co level przybywałoby 2x więcej tych zombie.I mam do was parę pytań do odnośnie stworzenia tej gry.
1.Jak zrobić ,aby ludek nie wychodził za mapę?
2.Jak zaprogramować zombie ,tak aby podchodziły do naszego ludka?
3.Jak zrobić aby zombie gdy znajdą się w obszarze w którym mogą atakować ,atakowały naszego ludka po 10 s. w 10 s. odstępach od ostatniego ataku?
4.Jak zrobić obszar w którym obie postacie mogły by atakować ,oczywiście oba obszary miały by się różnić (obszar ludka większy ,obszar zombie mniejszy)?(domyślam się ,że tu pewnie bendą kolizje.
5.Jak zrobić pasek hp?
6.Jak określić siłę ataku i zrobić aby ludek atakował po naciśnięciu jakiegoś klawisza np spacji?
7.Jak zrobić aby zombie pojawiały się w miejscach ustalonego respawnu?
8.Jak zrobić podział na lv i licznik zombie(ile ich zostało do rozwalenia)?(chodzi o to ,że jak zabijemy wszystkie zombie ,żeby pojawiał się napis z levelem następnym np. level 3?
9.Jak zrobić ,aby co level było 2x więcej zombie?

Proszę o podawanie kodów ,przykładów ,linków do tutoriali i wymienianiem się swoim doświadczeniem odnośnie tworzenia tego typu gier ,oraz o wszelkich zastrzeżenia do niej i poradach.
Za pomoc bardzo dziękuję.   
P-10474
Thud
» 2009-09-27 13:56:19
Witam ,siema i w ogóle.
Chciałbym sobie zrobić taką gierkę w allegro ,w której był by sobie ludek i by miał jakąś broń białą i takie zombie podchodziły by do niego i atakowały by co 10 s. od momentu zbliżenia się w obszar ataku ,oczywiście obszar ataku naszego ludka był by trochę większy i ludek miał by więcej hp.Gra ma być zrobiona na podział levelowy i co level przybywałoby 2x więcej tych zombie.I mam do was parę pytań do odnośnie stworzenia tej gry.
1.Jak zrobić ,aby ludek nie wychodził za mapę?
2.Jak zaprogramować zombie ,tak aby podchodziły do naszego ludka?
3.Jak zrobić aby zombie gdy znajdą się w obszarze w którym mogą atakować ,atakowały naszego ludka po 10 s. w 10 s. odstępach od ostatniego ataku?
4.Jak zrobić obszar w którym obie postacie mogły by atakować ,oczywiście oba obszary miały by się różnić (obszar ludka większy ,obszar zombie mniejszy)?(domyślam się ,że tu pewnie bendą kolizje.
5.Jak zrobić pasek hp?
6.Jak określić siłę ataku i zrobić aby ludek atakował po naciśnięciu jakiegoś klawisza np spacji?
7.Jak zrobić aby zombie pojawiały się w miejscach ustalonego respawnu?
8.Jak zrobić podział na lv i licznik zombie(ile ich zostało do rozwalenia)?(chodzi o to ,że jak zabijemy wszystkie zombie ,żeby pojawiał się napis z levelem następnym np. level 3?
9.Jak zrobić ,aby co level było 2x więcej zombie?

Proszę o podawanie kodów ,przykładów ,linków do tutoriali i wymienianiem się swoim doświadczeniem odnośnie tworzenia tego typu gier ,oraz o wszelkich zastrzeżenia do niej i poradach.
Za pomoc bardzo dziękuję.    1. Instrukcja if.
2. Musisz znać pozycję ludka. Teraz masz pozycję zombie, i programujesz sobie chodzenie w stronę ludka (jeżeli zombie jest na prawo od niego no to i--, w przeciwnym wypadku na odwrót).
3. Była jakaś struktura/klasa w Allegro do odmierzania czasu.
4. Będą, będą, a o wielkości obszaru decydujesz sam.
5. Normalnie, załóżmy że masz 100 hp, 1 pixel będzie odpowiadał 1 hp. Teraz tylko kwestia rysowania.
6. Z tego co pamiętam if(key[jakis_key]), a to se ustalasz sam - tylko się naucz kursu (struktury)!
7. Tworzysz klasę zombie, konstruktor z dwoma argumentami (np. Zombie(int, int);), masz gdzieś na boku współrzędne respawnu (jeżeli jest respawnów więcej, tworzysz se klasę żeby było szybciej (wróć, co ja gadam, tutaj nada się struktura) i losujesz ze wszystkich respawnów (funkcje srand i rand)).
8. Ustalasz se z góry w levelu ilość zombie w levelu i masz.
9. Co każdy level mnożysz odgórną liczbę zombie razy dwa.
P-10476
jakuza
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-09-27 15:07:32
w 2 napisałeś ,że muszę znać pozycję ludka ale co zrobić ,gdy ludek ma się przemieszczać i jego pozycja nie będzie z góry ustalona?
P-10481
gargamel
» 2009-09-27 17:11:12
Do tego służą zmienne :P. Poczytaj może najpierw o C++ i zacznij od jakiegoś prostszego projektu :)
P-10484
jimmye
» 2009-09-27 17:54:49
w 2 napisałeś ,że muszę znać pozycję ludka ale co zrobić ,gdy ludek ma się przemieszczać i jego pozycja nie będzie z góry ustalona?

Jak pozycja ludka może nie być z góry ustalona ? :O Nie rozumiem w czym miałby być problem z aktualną pozycją ludka, przeciesz zawsze przechowujemy ją w jakichś zmiennych :S
P-10487
DejaVu
» 2009-09-27 23:21:24
jakuza: założyłeś temat, dostałeś jakieś odpowiedzi... ale z tego co napisałeś wynika, że nie masz zielonego pojęcia o programowaniu. Kup książkę lub zacznij czytać jakiś kurs. Programowanie wymaga myślenia, a nie kopiowania fragmentów kodu.
P-10517
« 1 »
  Strona 1 z 1