Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

AI Sztuczna Inteligencja mobów, mapa kafelkowa 2d "z profilu"

Ostatnio zmodyfikowano 2014-05-14 21:19
Autor Wiadomość
colorgreen19
Temat założony przez niniejszego użytkownika
AI Sztuczna Inteligencja mobów, mapa kafelkowa 2d "z profilu"
» 2014-05-14 20:44:41
Witam, zastanawiam się nad problemem poruszania się mobów w grze 2d z mapą kafelkową z profilu (jak w mario). Prosta sprawa gdy mob ma sie poruszac tam gdzie jest gracz czyli w prawo/lewo. Prosta sprawa gdy postać wejdzie w mały dołek i ma z niego wyskoczyć (jak jest kolizja z lewej, skacze w lewo i wychodzi). Ale co w przypadku, gdy mob ma wskoczyć na półkę? Zoobrazuje to na tym obrazku:
zaczne od 1: Mob ma przeskoczyc jakąś przepaść (którą w jakiś sposób musi wykryć) a potem wskoczyc na półke (którą tez musi jakoś wykryć).
2: W tej wytuacji mob wyjdzie do góry bo postac jest z prawej (jak wspominałem na początku prosza się tym prostym systemem). Ale jakby gracz był z lewej to mob musi sie "cofnąć" żeby wyjść, wskoczyc wyżej i dopiero może iśc na lewo.

Czy mam to zrobić na zasadzie funkcji, przyjmującej całą mapę (co byłoby dośc zosobożerne) i sprawdzać "kluczowe kafelki"?
Szukałem i necie, rozwiązań nie znalazłem, dlatego zwracam sie tu po pomoc.
P-110006
00Andre
» 2014-05-14 20:49:53
Obrazka nie widać
P-110009
colorgreen19
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-05-14 20:53:28
kliknij na niego, mi działa
tu link: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4fe8b470e044b1d1.html
P-110010
00Andre
» 2014-05-14 20:56:12
Już wszystko widzę
P-110011
GGG205
» 2014-05-14 21:19:41
Może to będzie uciążliwe, ale jakoś ci pomoże. Zrób dla potworka takie coś jak pole widzenia(taki trójkąt by pasował). Jeśli w tym polu widzenia nie ma bloku, a dalej są to on skacze czy coś takiego. Nie wiem czy to dobry pomysł, ale ja to właśnie tak widzę.
P-110013
« 1 »
  Strona 1 z 1