Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.x] Przesuwanie mapy i kolizje

Ostatnio zmodyfikowano 2014-05-18 15:07
Autor Wiadomość
Jacob99
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 2.x] Przesuwanie mapy i kolizje
» 2014-05-18 13:37:58
Chcę stworzyć prostą platformówkę w stylu mario w SFML-u.
W związku z tym mam kłopot, ponieważ chciałem zrobić etap, w którym mapa przesuwa się razem z graczem, tak jak to jest w normalnym mario i nie wiem jak to zrobić.

Jeszcze drugie pytanie, na temat kolizji.
Jak zrobić, żeby pewne elementy były "stałe", czyli np. mam ścianę i gracz się musi na niej zatrzymać i wskoczyć na nią, żeby przejść.
Coś takiego:
http://i.imgur.com/VwTynUZ.png

Możecie podawać linki do stron (ale tylko po polsku i po angielsku)
P-110282
colorgreen19
» 2014-05-18 13:46:29
1) mniej więcej tak
C/C++
RenderWindow gra;
//..
View widok;
widok.setPosition( gracz.getPosition().x, gracz.getPosition().y ) //ewe jak chcesz tylko poziomo przesuwany to
//widok.setCenter( gracz.getPosition().x, jakas_stała );
gra->setView( widok );

2)
http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.1/graphics-vertex-array.php
na dole masz tilemap czyli mapa kafelkowa. Potem wystarcz sprawdzać elementy np
if( mapa[ i ][ j ] != 0 ) kolizja = true;


P-110283
kubawal
» 2014-05-18 14:03:51
widok.setPosition( gracz.getPosition().x, gracz.getPosition().y )
Klasa sf::View nie ma metody setPosition() http://sfml-dev.org​/documentation/2.1​/classsf_1_1View.php

Poza tym musiałby mieć tło o takiej samej długości jak poziom lepiej to zrobić z dwoma zmieniającymi się teksturami (zakładam, że tło ma być cały czas takie same)
http://cpp0x.pl/forum/temat/​?id=11627, ostatni post na ostatniej stronie.
P-110291
Jacob99
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-05-18 14:32:17
Nie rozumiem jak ma wyglądać ta mapa :(.
Tak:
http://i.imgur.com/4vpkkIV.png
czy tak:
http://i.imgur.com/zsoEzSF.png
P-110295
pekfos
» 2014-05-18 14:39:39
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:

Nie rozumiem jak ma wyglądać ta mapa :(.
To zależy, jak chcesz ją zrealizować.. O przesuwaniu mapy było pełno tematów. O kolizji również.
P-110298
colorgreen19
» 2014-05-18 15:07:58
sory, miałem na myśli
widok.setCenter( x, y )
P-110303
« 1 »
  Strona 1 z 1