Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

DirectX - dyskusje

Ostatnio zmodyfikowano 2009-11-04 19:33
Autor Wiadomość
Orpis
Temat założony przez niniejszego użytkownika
DirectX - dyskusje
» 2009-10-31 22:42:38
Czy byłby ktoś tak łaskawy (:)) podać mi link do ściągnięcia DirectX pod MinGW? Wiem że to głupie ale wole mieć pewność że ściągnąłem dobrą bibliotekę xD
P-11208
DejaVu
» 2009-11-01 02:16:19
Dopiero co zainstalowałeś SDL'a... poszukaj tematu na forum na temat DX'a. Nie polecam zabawy z DX'em + MinGW'em. Jest kilka powodów:
1) Piszesz tylko pod Windowsa
2) Visual C++ Express 2008 jest darmowy
3) DirectX jest dziełem Microsoftu
4) DirectX słabo działa pod MinGW'em. Pamiętam, że klawiatury oprogramować nie mogłem ze 2 lata temu, a ten sam kod po MSVC++ działał.
5) Visual C++ jest lepszym środowiskiem do programowania, więc jeśli i tak chcesz pisać pod Windowsa to lepiej używać narzędzi stworzonych dla DirectX'a.
P-11210
Orpis
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-11-01 07:18:24
W związku z tym ja mam pytanie...większość tych tytułów:
Gothic, Wiedźmin, C&C Red Alert, Quake, NFS, Baldur's Gate, Icewind Dale, Diablo, World of Warcraft...są to tytuły tworzone na oparciu właśnie biblioteki DirectX... a to właśnie te tytuły coś graczom mówią...bo to właśnie DirectX jest do tego potrzebne? A ile gier...oparte jest na innych bibliotekach? DirectX znają wszyscy nawet zwykli gracze którzy nie wiedzą zbyt dużo o bibliotekach...więc czy ma sens programowanie w innych bibliotekach? (noo parę pytań zadałem)
P-11211
Elaine
» 2009-11-01 09:33:45
Na przykład wszystkie gry id Software używają OpenGL.

@admin:
Ja za to jak najbardziej polecam zabawę z MinGW + DX. Visual w wersji Express to jak porządna restauracja. Eclipse to jak królewski obiad w najdroższym hotelu świata. Kto by sobie zaprzątał głowę porządną restauracją za rogiem, skoro za tę samą cenę jest coś o wiele lepszego? DirectX wcale nie działa słabo pod MinGWem - pliki nagłówkowe działają, jak gdyby nigdy nic, pliki .lib to samo, skompilowany kod działa w jak najlepszym porządku (właśnie sprawdzałem). Tak zupełnie przy okazji dostajesz też lepiej optymalizujący kompilator. Tania cena za kilka nic nieznaczących warningów przy kompilacji i linkowaniu.

Aha, żeby nie było - używam DirectX SDK prosto z Microsoftu.
P-11212
WinerFresh
» 2009-11-01 09:43:31
Hmmmm, chciał bym zauważyć, że porównywanie VC++ z G++(jako MinGW) to trochę dziwne. Bo porównujesz kompilator(G++) z IDE(Visual C++). To tak jak by mówić, że młotek jest lepszy od gwoździa.
P-11214
Orpis
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-11-01 09:44:03
Ja czytałem że jedną z gier id Software jest Quake...a Quake jest zrobiony na DirectX

EDIT: A poza tym zgadzam się z WinterFreshem...przecież MinGW to kompilator a Visual C++ to środowiso programistyczne...to jak to można porównywać?
P-11215
lynx
» 2009-11-01 20:38:21

Ja czytałem że jedną z gier id Software jest Quake...a Quake jest zrobiony na DirectX
Nieprawda.  Quake głównie bazuje na OpenGL'u, id Software akurat, tak jak wspomniał f.a.l. używa OpenGL. Dział: Hardware 3D acceleration
//off-topic

I ja sam go polecam, multiplatformowy.
P-11219
Orpis
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-11-02 21:32:55
No ale to i tak mało zmienia...czy któreś z tych gier które podałem też nie są oparte na DirectX?
P-11248
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona