[C++, SFML 2.0] Inna szybkość gry na różnych komputerach
Ostatnio zmodyfikowano 2014-06-29 19:09
arczi14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++, SFML 2.0] Inna szybkość gry na różnych komputerach » 2014-06-29 17:46:28 Witam, jestem w trakcie pisania gry w SFML 2.0 i napotkałem się na pewien błąd mianowicie gdy skompiluję grę odpalam to ekran zaczyna wariować tzn. zacina się, miga i skacze. Gdy przeniosłem grę na inny komputer to gra działa normalnie. Co może być tego przyczyną ? Pozdrawiam.
Chciałem nagrać frapsem na czym polego problem ale po włączeniu nagrywania gra zaczyna normalnie działać O_o... |
|
pekfos |
» 2014-06-29 17:54:51 Zacięcia gry, miganie obrazu to może być efekt źle napisanego kodu. Nie wiem za to, co znaczy 'skacze' |
|
arczi14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-06-29 17:59:32 Chciałem nagrać frapsem na czym polega dokładnie problem ale po włączeniu nagrywania gra zaczyna normalnie działać O_o... I ten efekt "skakania" ekranu jest tylko u mnie na laptopie. |
|
pekfos |
» 2014-06-29 18:14:30 To już napisałeś, że nie możesz tego złapać.. Możesz rozwinąć 'skakanie'? Znaczy co? Obraz się macha, monitor stepuje na biurku..? Programy do nagrywania ograniczają ilość fps, więc pewnie chodzi o błąd obrazu przy braku synchronizacji pionowej. Z poziomu SFML możesz ją włączyć metodą klasy okna. |
|
arczi14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-06-29 18:57:48 To jest opcja "setVerticalSyncEnabled" tak ? Po ustawieniu jej na true fraps pokazuje mi 60 fps, obraz działa. Wielki +. Dzięki. Czy to ta opcja narzuca programowi limit do 60 fps ? |
|
DejaVu |
» 2014-06-29 19:08:53 Ta opcja wymusza, aby karta graficzna nie renderowała więcej jak 60FPS dla danego kontekstu okna OpenGL. Tym samym sterownik obsługujący kartę graficzną usypia proces na te kilka ms przed ponownym wywołaniem 'odświeżenia' ekranu tak, aby uzyskać maksymalną płynność 60 FPS-ów. |
|
arczi14 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-06-29 19:09:54 Dzięki wielkie! zamykam. :) |
|
« 1 » |