Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

System zapisu/wczytywania danych do gry

Ostatnio zmodyfikowano 2014-07-04 16:26
Autor Wiadomość
qest43
Temat założony przez niniejszego użytkownika
System zapisu/wczytywania danych do gry
» 2014-07-04 15:11:22
Już zakładałem tutaj topic z moim pomysłem na system zapisu/wczytywania ale dalej nic konkretnego nie zrobiłem. Proszę wiec was o pomoc w stworzeniu systemu.

1.Mam folder Maps, w którym znajdują się foldery Map1,Map2 itd. W folderze Mapx znajdują się foldery z warstwami,skrzynkami,przeciwnikami itd. 
2.Każde przejście na inną mapę powoduję usunięcie danych z pamięci, więc wymyśliłem że przy Nowej Grze, gracz wybiera 1/5 dostępnym slotów na postać, i w razie śmierci po prostu wczytywany jest stan przed wejściem na te mapę.
3.No ale co ma reprezentować te 5 slotów na postać, gdzie mam stworzyć te foldery przechowujące (Nie chciał bym tu używać żadnych ścieżek Windowsowych, tylko w miarę proste rozwiązanie, czyli dane zapisywane w folderze z grą)
4.Mam jakoś przekopiowywać tyle tych plików z nowa gra, do folderu ze slotem gracza, czy pliki z aktualnym statusem danej skrzynki trzymać w folderze ze statusem danej skrzynki przy Nowej Grze?
5.To wszystko rodzi problem z jakiej ścieżki ma aktualnie program korzystać przy wczytywaniu danych.
P-113263
pekfos
» 2014-07-04 15:59:05
Kopiowanie całych folderów
Rozwiązanie jakie sobie wymyśliłeś jest co najmniej złe. Żadna gra nie ma potrzeby 'kopiowania' folderów z punktu A do punktu B.
W gruncie rzeczy założyłeś nowy temat tylko po to, by lepiej przedstawić swoją wizję, na którą już wcześniej otrzymałeś odpowiedź, że jest co najmniej zła.
P-113266
qest43
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-07-04 16:01:19
Nie, bo nie chcę już kopiować folderów, poza tym nie rozumiem tamtego tłumaczenia. Muszę mieć jakieś pliki które przechowują informację przechowujące zmiany na mapie dla danego użytkownika.
P-113267
pekfos
» 2014-07-04 16:04:22
Niekoniecznie. Wszystko zależy, co to dokładnie za gra i jakie są jej możliwości. Twoje rozwiązanie same w sobie prezentuje się źle. Co innego, gdybyś miał sensowne powody, dla których chcesz tak zrealizować zapis gry..
P-113268
qest43
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-07-04 16:07:10
Jest mapa która ładuje różne dane, czyli ustawienie bitmap,zawartości skrzynek etc. Po przejściu na inną mapę dane są czyszczone z pamięci i ładowane z pliku dane kolejnej mapy. Dane z poprzedniej mapy powinny być zapisane w pliku przechowującym postęp danego gracza, bo zachodzą tam zmiany, np. opróżnianie skrzynek etc. Dane są ładowane z plików głównych,czyli czystych jak przy nowej grze, a powinny być wczytywane osobno dla każdego gracza który dokonał innych zmian na mapce.
P-113269
pekfos
» 2014-07-04 16:12:36
bo zachodzą tam zmiany, np. opróżnianie skrzynek etc.
A co to za zmiany..? Nie modyfikujesz całej mapy, a to byłby powód, dla którego można by rozważać zapisywanie całej mapy w zapisie gry. Opróżnienie skrzynek to żaden powód, bo bez najmniejszych trudności technicznych możesz zapisać tylko ich zawartość do pliku zapisu gry, a zawartość z pliku mapy traktować wyłącznie jako wartość początkową. To samo z ustawieniem przeciwników, jeśli ma to być jakoś zapisywane.
P-113270
qest43
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-07-04 16:15:53
I mam ten zapis zmian w skrzynce umieszczać w folderze z oryginalnym plikiem startowym?
Poza tym zmiany na mapie są tylko takie że przeciwnik albo jest, albo już go nie ma.
P-113271
pekfos
» 2014-07-04 16:16:55
I mam ten zapis zmian w skrzynce umieszczać w folderze z oryginalnym plikiem startowym?
W żadnym razie.

Poza tym zmiany na mapie są tylko takie że przeciwnik albo jest, albo już go nie ma.
To samo z ustawieniem przeciwników, jeśli ma to być jakoś zapisywane.
P-113272
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona