Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Obrót samochodzika z użyciem sinusa i cosinusa

Ostatnio zmodyfikowano 2009-11-09 16:49
Autor Wiadomość
szyx_yankez
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Obrót samochodzika z użyciem sinusa i cosinusa
» 2009-11-09 14:32:27
Robie samochodówke .Gdy obróce samochodzik (w miejscu )
 zmienne p_x i p_y pozycj samochodzika sie nie zmienjają.

Co zrobić aby np gdy obróce samochodzik nowe zmienne byly
w wartości takiej na jakiej pozyci jest przód tego samochodzika
np;


legenda
x(i)y - pozycja x i y
p_x i p_y - pozycja samochodzika niezaleznie od kierunku.
p - pozycja p_x i p_y



 P___________
 |                       |       p_x = 0   p_y = 0
 |                    x(i)y     x = 100   y = 25
 |____________|       kireunek = 0

 
 P_______
 |                  |
 |                  |        p_x = 0  p_y = 0
 |                  |        x = 25   y = 100
 |                  |        kierunek=90
 |       x          |
 |___(i)___   |
         y



Jak to zrobić???
Chyba trza zastosować sinusy cosinusy itd itp ale ja sie natym
nie znam pomuzcie blagam.(wydaje mi sie że zrozumiale napisalem jakby cos bylo niezrozumialego to piszcie)
P-11429
DejaVu
» 2009-11-09 16:49:19
Obracasz grafikę, obróć ją za pomocą funkcji dostępnej w silniku graficznym.

/edit:
C/C++
x = x * sin( kat_w_radianach );
y = y * cos( kat_w_radianach );
P-11433
« 1 »
  Strona 1 z 1