Obrót samochodzika z użyciem sinusa i cosinusa
Ostatnio zmodyfikowano 2009-11-09 16:49
szyx_yankez Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Obrót samochodzika z użyciem sinusa i cosinusa » 2009-11-09 14:32:27 Robie samochodówke .Gdy obróce samochodzik (w miejscu ) zmienne p_x i p_y pozycj samochodzika sie nie zmienjają.
Co zrobić aby np gdy obróce samochodzik nowe zmienne byly w wartości takiej na jakiej pozyci jest przód tego samochodzika np;
legenda x(i)y - pozycja x i y p_x i p_y - pozycja samochodzika niezaleznie od kierunku. p - pozycja p_x i p_y
P___________ | | p_x = 0 p_y = 0 | x(i)y x = 100 y = 25 |____________| kireunek = 0
P_______ | | | | p_x = 0 p_y = 0 | | x = 25 y = 100 | | kierunek=90 | x | |___(i)___ | y
Jak to zrobić??? Chyba trza zastosować sinusy cosinusy itd itp ale ja sie natym nie znam pomuzcie blagam.(wydaje mi sie że zrozumiale napisalem jakby cos bylo niezrozumialego to piszcie)
|
|
DejaVu |
» 2009-11-09 16:49:19 Obracasz grafikę, obróć ją za pomocą funkcji dostępnej w silniku graficznym. /edit: x = x * sin( kat_w_radianach ); y = y * cos( kat_w_radianach ); |
|
« 1 » |