Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Różnica między plikiem binarnym a tekstowym

Ostatnio zmodyfikowano 2014-07-08 12:28
Autor Wiadomość
fokusx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Różnica między plikiem binarnym a tekstowym
» 2014-07-07 20:00:03
Witam, jestem początkujący i nie wiem jak zapisywać dane binarnie.

Wujek google powiedział mi, że różnią się one znakami końca lini, pliku i rozpiętością znaków.

Gdy jednak próbowałem zapisać dane: char *tmp= { 't', 's' }; tak jak było w kursie zamiast binarnie pojawiły mi się te same znaki w pliku (otworzone notatnikiem) ;\

Jak to w końcu jest? Załóżmy chcę stworzyć swój własny format pliku grafiki (coś ala jpg tyle że nie zakodowany).

Jak zapisywać dane? Może każdy znak np. 0x7878 (hex) interpretować na swój sposób?
P-113450
pekfos
» 2014-07-07 20:09:54
Gdy jednak próbowałem zapisać dane: char *tmp= { 't', 's' }; tak jak było w kursie zamiast binarnie pojawiły mi się te same znaki w pliku (otworzone notatnikiem) ;\
A co niby miało się pojawić, jak nie to, co zapisujesz..?
P-113453
fokusx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-07-07 20:16:20
Właśnie tego nie wiem...


Jak to w końcu jest? Załóżmy chcę stworzyć swój własny format pliku grafiki (coś ala jpg tyle że nie zakodowany).

Jak zapisywać dane? Może każdy znak np. 0x7878 (hex) interpretować na swój sposób?

Jak zapisywać ten obraz? Tekstowo zapisałbym piksel po pikselu,a binarnie? Po co ktoś zapisuje dziwnymi krzakami (w dec) jakby mógł normalnie dostępnymi poprzez np. cyfry?

P-113457
pekfos
» 2014-07-07 20:27:35
Tekstowo zapisałbym piksel po pikselu,a binarnie? Po co ktoś zapisuje dziwnymi krzakami (w dec) jakby mógł normalnie dostępnymi poprzez np. cyfry?
A teraz rusz głową i pomyśl, dlaczego nikt tak nie robi. Pewnie dlatego, że nie ma żadnego sensu w robieniu wiele razy większych plików i wolniejszych w zapisie tylko po to, by ktoś otwierając go w notatniku zobaczył cyfry, a nie krzaki..
P-113459