SFML 1.6 Połączenie sieciowe - router
Ostatnio zmodyfikowano 2014-07-14 11:09
kedarr41 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
SFML 1.6 Połączenie sieciowe - router » 2014-07-14 10:12:51 Witam
Od jakiegoś czasu staram się opanować sztukę połączeń sieciowych. Jako, że z nieznanych mi przyczyn nie jestem w stanie pisać programów z użyciem socketa TCP... używam UDP. Program, który chciałem stworzyć to zwykły czat. Problem jest taki, że oczywiście łącząc się z LocalHost'em działa. Próbując jednak wysłać te dane na Ip globalne... nie działa. Nie odbiera wiadomości. Jestem prawie pewien, że jest to związane z routerem, który otrzymując pakiety nie wie komu z sieci lokalnej je wysłać. Toteż moje pytanie dotyczy rozwiązania tego problemu:
1)Czy serwer musi być bezpośrednio podłączony do internetu - bez routera. 2)Kiedy klient posiadający router wysyła dane do serwera, to w jaki sposób serwer ma odsyłać dane(co klient musi wysłać do serwera po za IP globalnym)? |
|
kedarr41 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-07-14 11:09:15 Ok... kolega bardziej doświadczony udzielił mi pomocy... wystarczy tylko przekierować odpowiedni port w routerze do danego kompa. Temat zamknięty. |
|
« 1 » |