pomoc z grą.
Ostatnio zmodyfikowano 2014-07-26 13:45
ziggi17 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
pomoc z grą. » 2014-07-25 22:03:30 Witam, i od razu przepraszam że nie nazwałem tematu poprawnie ponieważ nie wiem z jakim zagadnieniem mam doczynienia. Problem polega na tym że próbuje napisać grę która polega na omijaniu przeszkód autem sterowanym klawiszami a i d. Teraz do sedna problemu
jak napisać program który jednocześnie się wykonuje i oczekuje wejścia z klawiszy.
gra ma wyglądać tak:
przeszkoda której pozycja jest trzymana w boolu [][][] [][][] [][][]
ileś enterów zmniejszających się co odstęp czasu
0^0 | | 0_0 piękny samochód który jedzie po lewej albo prawej.
problemem jest zmniejszanie enterów między samochodem a przeszkodą a samochodem nie czekając na wejście, ale gdy zmiana nastąpi zmienić miejsce samochodu.
Zadowolę się każdą pomocą, wytłumaczeniem, kodem, linkiem
Z góry dziękuję Ziggi17 |
|
SeaMonster131 |
» 2014-07-25 22:43:16 Np. GetAsyncKeyState() pobiera znak z klawiatury i nie blokuje reszty programu. |
|
ziggi17 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-07-25 22:58:21 Wielkie dzięki za odpowiedź. teraz program się nie blokuje, ale nie sprawdza klawiatury. powiesz co jest źle? pierwszy raz mam styczność z tą biblioteką, próbowałem patrzeć na stronie microsoftu, ale niestety przykładów jak kot napłakał. kod zamieszczam poniżej problem jest w if'ach w linijkach 17 i 19, kompilowałem standardowym dev c++ #include <iostream> #include <cstdio> #include <conio.h> #include <ctime> #include <cstdlib> #include <windows.h> int main() { srand( time( NULL ) ); char znak; bool wrogiicar; int licznik; bool carpoz; printf( "klawisz [ESC] wychodzi z programu." ); for(;; ) { if( GetAsyncKeyState( VK_LEFT ) == true ) carpoz = 1; if( GetAsyncKeyState( VK_RIGHT ) == true ) carpoz = 0; if( carpoz == 0 ) printf( "\n0^0\n| |\n0_0" ); else printf( "\n 0^0\n | |\n 0_0" ); } return( 0 ); } |
|
miko226 |
Pytanie dotyczące programowania » 2014-07-26 02:53:23 << removed - załóż własny temat >> |
|
ziggi17 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-07-26 06:39:27 Kolego, sorry ale w tej rozmowie prosiłem ludzi o pomoc z problemem
jak napisać program który jednocześnie się wykonuje i oczekuje wejścia z klawiszy.
a nie o twoje zwierzenia z kodowania. Jeśli chcesz pomocy to napisz nowy temat, a nie tutaj |
|
stevy |
» 2014-07-26 07:52:48 ziggi, mozesz tez uzyc _kbhit(): if( _kbhit() ) { } else { Itd... } |
|
Monika90 |
» 2014-07-26 08:14:41 GetAsyncKeyState( VK_LEFT ) == true Ten warunek będzie fałszywy, bo GetAsyncKeyState nie zwraca liczby 1 kiedy klawisz jest naciśnięty. Lepiej tak jak Ci napisał stevy użyj _kbhit() i _getch() z <conio.h> |
|
ziggi17 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2014-07-26 09:27:01 Dziękuję wam wszystkim. Naprawdę bardzo mi pomogliście. Kod gotowej gry zamieszczę w temacie żebyście mogli zobaczyć co napisałem, oczywiście nie zabraknie podziękowań dla sevyego i moniki. |
|
« 1 » 2 |