Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++, SDL2]Z buffer bez użycia OpenGL?

Ostatnio zmodyfikowano 2014-08-05 08:40
Autor Wiadomość
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++, SDL2]Z buffer bez użycia OpenGL?
» 2014-08-04 14:07:58
Witam.
Od dłuższego czasu pracuję nad silnikiem do gier w którym Render odbywa się przy pomocy SDL2. Nie wiecie może czy SDL nie ma jakiejś funkcji do obsługi trzeciej ośki - z? Chciałbym móc narysować pierw jeden surface, a potem pod nim drugi. Czy to możliwe bez SDL_GL_SetAttribute i użycia opengl?

Z góry dzięki :]
P-115044
pekfos
» 2014-08-04 14:18:57
Chciałbym móc narysować pierw jeden surface, a potem pod nim drugi.
Po co?
P-115046
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-08-04 14:29:24
Bo mam taką potrzebę :] Rysowanie odbywa sie dynamicznie, nie jak przy rysowaniu określonej listy surfaces. Czy jest taka możliwość? Bo jeśli nie to spoko, poradzę sobie w inny sposób. Po prostu nie chcę pisać od nowa czegoś, co już jest :]
P-115047
pekfos
» 2014-08-04 14:55:13
Jeśli musisz wykorzystywać jakieś dziwaczne rozwiązania, to jest to sygnał że coś trzeba przerobić. W grach 2D, rysowanie w stałej kolejności powinno być w pełni wystarczające.
P-115049
skovv
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-08-04 23:23:39
Mam inne zdanie. Mam stałą kolejność, lecz chce dać możliwość korzystania z Z-buffora. Dzięki za odpowiedź :]
P-115073
DejaVu
» 2014-08-05 08:40:10
W takim wypadku bedziesz musial uzyc osi Z do okreslania numeru warstwy oraz wlaczyc bufor glebi. Dodatkowo bedziesz musial napisac sobie funkcję która będzie renderowala sprajta przy pomocy funkcji opengl oraz posiadala dodatkowy argument okreslajacy os z, czyli de-facto numer warstwy. Rzutowanie sceny musisz natomiast ustawic na ortogonalne.
P-115074
« 1 »
  Strona 1 z 1