Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++, SFML 2.1] Niepoprawne wyświetlanie się mapy kafelkowej.

Ostatnio zmodyfikowano 2014-08-15 19:24
Autor Wiadomość
Jacob99
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++, SFML 2.1] Niepoprawne wyświetlanie się mapy kafelkowej.
» 2014-08-15 16:09:07
Ostatnio chciałem dodać do swojej gry kolizje. Ponieważ jest to moja pierwsza gra i dopiero uczę się robić podobne rzeczy postanowiłem wykorzystać mapę kafelkową.
Chciałem spróbować zastosować mapę podaną jako przykład tutaj : Graphics Vertex Array w sekcji example: Tile map
Użyłem tego obrazka:
http://i.imgur.com/y2ZGake.png
http://i.imgur.com/y2ZGake.png
ale gdy wczytałem go jako mapę to w okienku wyświetla mi się:
http://i.imgur.com/y2ZGake.png
http://i.imgur.com/y2ZGake.png
Czy ja coś robię źle czy błąd jest w klasie mapy?
Prawdopodobnie ja coś źle robię, bo nie mogłem znaleźć żadnego błędu w kodzie, ale nie wiem co robię źle w takim wypadku.
Jeśli był już taki temat, to podajcie link, bo ja nic nie znalazłem.
P-115503
Monika90
» 2014-08-15 18:43:21
A plik tileset.png skąd wziąłeś i jak on wygląda? Bo w tym tutorialu go nie ma...
P-115525
Jacob99
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-08-15 18:47:21
tileset to jest ten pierwszy obrazek. Ściągnąłem go z tutoriala i obciąłem ramki( ten obrazek jest pokazany jako efekt końcowy).
P-115526
Monika90
» 2014-08-15 18:49:27
On się nie nadaje, w tym pliku pierwsze 6 kafelków to trawa, na dodatek są za małe, dlatego wyswietla Ci się sama trawa i fragmenty innych rzeczy. Przygotuj plik który składa się z co najmniej z 4 kafelków 32x32, każdy kafelek ma być inny.
P-115527
pekfos
» 2014-08-15 18:51:57
Ściągnąłem go z tutoriala i obciąłem ramki
To nie było do tego przeznaczone. Grafiki miałeś mieć swoje i do nich masz dostosować kod.
P-115528
Jacob99
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2014-08-15 18:53:13
A jak mają być ułożone te kafelki w pliku?
P-115529
pekfos
» 2014-08-15 18:54:08
P-115530
Monika90
» 2014-08-15 18:57:08
A jak mają być ułożone te kafelki w pliku?
Jak chcesz, byle po kolei, ten kod się dostosuje. Np.
0 1 2 3 4 5

albo
0
1
2
3
4

albo
0 1 2
3 4 5
6 7 8
P-115531
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona