Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

przesuwanie po tablicy -obiektowo

Ostatnio zmodyfikowano 2014-08-21 21:31
Autor Wiadomość
Pablosu
Temat założony przez niniejszego użytkownika
przesuwanie po tablicy -obiektowo
» 2014-08-21 21:31:56
Cześć, mam problem z pojęciem pewnej koncepcji, załóżmy, że chciałbym stworzyć grę typu chińczyk czy jakąkolwiek planszówkę. Wiadomo jest tablica pól(intów) po której pionek sie porusza. No i tutaj zaczynają się schody.  Mam 2 klasy przykładowo.

class gra-  klasa ustawiająca ilość graczy, oraz początkową pozycję gracza w tablicy
class gracz- klasa posiadająca metody typu ruszaj która wykonuje ruch w tablicy...

implementacja... ale pomieszana strasznie.
Mógłby mi ktoś wyjaśnić jak to powinno być po kolei?  kto ma tworzyć graczy i jak ich potem w klasie gracz przesunąć?

C/C++
#include "gra.h"
#include "gracz.h"
using namespace std;

int main()
{
    gra ob;
    ob.start();
   
   
}


#include <string>
#include <iostream>
using namespace std;
class gra
{
    int nr_pola, ilosc_graczy, tab[ 40 ], tura;
    string nazwa[ 4 ], kolor[ 4 ];
public:
    //konstruktor
    gra( void );
    ~gra( void );
   
    void start();
    void stop();
};


#include "gra.h"

using namespace std;

gra::gra()
{
    do
    {
       
        tura = 0;
        cout << "podaj ilosc graczy  <max to 4>" << endl;
        cin >> ilosc_graczy;
        if( ilosc_graczy > 4 || ilosc_graczy <= 0 ) cout << "zla liczba graczy" << endl;
       
    }
    while( ilosc_graczy > 4 || ilosc_graczy <= 0 );
   
    for( int i = 0; i < ilosc_graczy; i++ )
    { cout << "podaj nazwe i kolor gracza" << endl;
        getline( cin, nazwa[ i ] );
        getline( cin, kolor[ i ] );
    }
   
   
   
}
gra::~gra()
{
   
}
void gra::start()
{
    cout << "kolor i nazwy graczy: " << endl;
    for( int i = 0; i < ilosc_graczy; i++ )
         cout << nazwa[ i ] << " " << kolor[ i ] << endl;
   
}



#include <string>
#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
using namespace std;


class gracz
{
    int wartosc;
public:
   
    void ruszaj();
};
P-115908
« 1 »
  Strona 1 z 1