Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[OGL]Terrain rendering with ROAM or ???

Ostatnio zmodyfikowano 2014-08-22 15:58
Autor Wiadomość
fokusx
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[OGL]Terrain rendering with ROAM or ???
» 2014-08-21 21:52:22
Szukam informacji w jaki sposób renderować teren (mapę), tak by była ona realistyczna i zarazem dobrze zoptymalizowana.
Czytałem kilka prac magisterskich opisujących sposoby jej renderowania, większość opisywała algorytm ROAM ale jak on właściwie wygląda?

Czy ja aby nie wykraczam poza moje możliwości? Dobrze nie ogarnąłem jeszcze teselacji.

#EDIT
Napisałem klasę, która wylicza nowe, mniejsze trójkąty ale obciąża CPU :/
P-115910
pekfos
» 2014-08-22 10:25:51
Pytasz, jak wygląda algorytm ROAM, chociaż czytałeś kilka prac magisterskich, które ten algorytm opisują..?
http://en.wikipedia.org/wiki​/ROAM

Napisałem klasę, która wylicza nowe, mniejsze trójkąty ale obciąża CPU :/
A co miała obciążać? Sznurki do wieszania prania..? Jakaś naiwna implementacja będzie ciążyć komputerowi o wiele bardziej niż optymalna, zwłaszcza przy dużych ilościach danych, ale każda będzie w jakimś stopniu obciążać..
P-115933
DejaVu
» 2014-08-22 15:58:20
Ale cięte riposty ostatnio piszesz do wszystkich :) Jeżeli chcesz przerzucić część obliczeń na GPU to musisz zacząć używać funkcji GPU, np. obliczenia na macierzach poprzez funkcje OpenGL-a. Niemniej jednak jeżeli będziesz co chwilę przesyłał dane z CPU do GPU to i tak nie zyskasz żadnej wydajności, a nawet jeszcze się ona pogorszy. Najpierw napisz dobry algorytm na CPU, a potem dopiero dumaj jak można to zapakować w macierze i wykonać obliczenia po stronie GPU.
P-115947
« 1 »
  Strona 1 z 1